Hur hamnade jag där?

Standard

Prudie brukar ju alltid hävda att hon bara gör sånt som hon själv vill. Sånt som är roligt och ger energi. Fast idag undrar jag var Prudie håller hus någonstans egentligen 🙂

Om man betänker följande fakta:

 Jag

  • är inte särskilt förtjust i att äta julbord på restaurang
  • tycker inte om att dansa
  • är inte road av stora fester med hundratals deltagare där man bara glider runt
  • tycker det är extremt jobbigt med bakgrundsbuller – jag har svårt att höra då och klarar inte att följa med i ett samtal

Kan någon då förklara hur jag kunde hamna på företagets julfest på lokal – komplett med 250 personer, julbord och coverband? Var håller Prudie hus någonstans??

Jag tröttnade redan halv tio och tog bussen hem.

En klar fördel är att det nog blir rätt tomt på förmiddagen i saltgruvan – så jag får nog en del gjort idag 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Jag har också märkt att jag har svårt att höra i bullrig miljö! Det är hemskt jobbigt. Men jag älskar att dansa, äta julbord ute, men har svårt för för stora fester, små intima är roligare, då hinner man ju med att umgås.
    Kram på dig!

  2. Jösses, Prudie jag är precis likadan själv.Kan inte på julbord med firman ikväll.Ett julbord som jag bokat.Det enda jag kommer att sakna är julmaten 🙂
    *kram*

  3. Sillen!! och Nubben!!…..mmm!!!…..i övrigt håller jag med på alla punkter, jag känner mig helt malplacerad i sådana tillställningar. Nu är det inget större problem för mig, efter som jag är den ende på mitt företag :-))
    Glöm inte PRELUDIUM 06 imån!!
    Ha de!! Kram!!

  4. Ja, du! När jag tog studenten klargjorde jag för min mamma att hon hade fria händer med maten men att jag INTE gillade kombinationen frukt och mat. Vi fick kalkon och mimosasallad… Hur det gick till har jag ännu inte förstått!

    Julbord är inget för mig precis! Jag blir ”gepropped” och tänker varför???

    Kram!

  5. Julbordet är för mig mysigt att tänka på,. längta till och kanske första tallriken, sen blir jag alltid så tvärmätt. Stora folksamlingar, alla sitter och surrar och ofta är det musik, man brukar ju inte kunna prata ens med den som sitter närmast. Nej, tacka vet jag lite mindre sällskap!!!!
    Kramizzzzz

  6. Julbordet för mig blev inställt i år fick vi precis veta på jobbet. Och jag som köpt ny klänning och allt. Skam den som ger sig – vi hårt arbetande människor sa att då vill vi gå på Wallmans salonger eller nått i stället – får se om chefen går på det på måndag… Godnatt… sov gott om du inte redan gör det…

  7. Vi ska gå med jobbet i nästa vecka och se Hipphipps nya show i Lund: 500. Där blir ett helt annat skräckmoment inblandat – interaktivitet med publiken. Alla är nervösa över att bli uppdragen på scenen eller på annat sätt bli involverad i föreställningen genom den historiska personlighet alla får tilldelat sig. Iiiii, jag vill inte stå på Stadsteatern som Gustav Vasa…

Kommentera

