Motflyt

Standard

Har jag sovit något i natt? Vet inte – det gick så snabbt att jag nästan inte hann känna efter….

Det var ingen bra dag alls igår 😦
Tåget till Fjollträsk var till att sluta av med 30 minuter försenat. Jag sprang genom stan upp till kontoret där tre glada kursdeltagare väntade på mig. Hade de fått mitt meddelande om jag var sen? ”Näe…det är ingen som sagt något. Men vi gissade det, det är ju måndag…”.

Första halvan på kursen gick alldeles utmärkt. Det rullade på som vanligt – jag varvade prat med att visa ”hands on” i systemet. Vi gick ut och hämtade lunch och när det var dags för deltagarna att träna själva hade hela systemet brakat samman fullständigt. Segt som sirap. När vi skickat iväg något kommando hände först ingenting, så ingenting och till sist så blev vi utkastade p g a för lång svarstid. Grrrrrr…Vi provade alla kända metoder för att fixa det hela – men nej, inget funkade. 10 minuter innan det var dags att avsluta funkade allt så fint igen. Jag har kört den här kursen i snart tre år och något sånt här har aldrig hänt förut. There’s a first time for everything….

Eftersom jag var bokad på ett annat möte precis efter kursen kunde jag inte dra över tiden – det var bara att knalla vidare. Jag förvissade mig en extra gång om att det var rätt möte som pågick bakom dörren innan jag knackade på och gick in. Det hade varit typiskt om jag hade ramlat in i helt fel möte när dagen hade börjat som den gjorde…Mitt anförande gick bra, jag slet ut USB-pinnen ur datorn och ilade till tåget. Och tro’t eller ej – men det var på tid. Så det var iaf något som gick som det skulle 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Puh! Ser att du fick nytta av klassikern i IT och datorernas tidevarv ”det här har ALDRIG hänt förut” :-> Been there, done that. Hoppas du sover ikapp i natt!

  2. Sådana nätter är bara lite väl jobbiga. Då man vaknar känns det som om precis landade med huvudet på kudden och så står väckarklockan om vrålar att det är dags att gå upp, inget bra.
    Men det är väl bara för typiskt att inget funkar då man behöver det för att visa något, känner igen det.
    Ha en skön dag!

  3. Du lyckades fixa dagen ändå, snacka om att vara proffsig!!!!!! Hoppas nu att du får en härligare nattsömn inatt!!!
    Kramizzzz

  4. Det verkar som du hade en hektisk dag i storstan! Hopplöst med system som krånglar och är seeeega.. sånt blir man galen på. Hoppas dina kursare snappade tillräckligt för att ha kollen när de kör på egen hand sedan då!

  5. Den tjugosjunde hade bara en stjärna som glimmade klart o starkt…min sons födelsedag…men sen sket sig allt…tandläkaren jag besökte (av fri vilja) tog sån tid på sig att jag missade bussen….fick ringa en arbetskamrat som hämtade mig…väl på jobb funkade inte nätet! Sick! Sen måste en kollega gå hem tidigare så jag fick jobba dubbelt o hinna…hinna…sedan så fick jag inte tag i min far som skulle hämta mig…tur var att en annan kollega skulle dit jag bodde, halvvägs dit upptäcker jag att jag glömt plånboken på jobbet…bara o vända….handlar lite men glömmer pomfritten till köttet maken ordnat så det blev pulvermos…jaja…
    😉

Kommentera

