Pakt sluten

Standard

Yes – jag visste det!

Jag informerade 15 om mina planer för julen nu på kvällskvisten. Först blev hon lite orolig och trodde att stjärnor och ljuskedjor och sånt skulle bort strax efter annandagen – men när jag hade lugnat henne på den punkten så var hon genast med på noterna och tyckte att det var en alldeles strålande idé.

Dessutom tillförde hon ett par punkter till

  • hon kan tänka sig att ansvara för allt julgodis om hon får börja redan vid 1:a advent (om godiset finns kvar på julafton då återstår att se….)
  • vi får på villkorsvis inte rubba gröt och skinka på kvällen den 23 december

Jag nappade genast på hennes förslag. Allt klappat och klart, således. Återstår att informera 71 – nej f’låt,  jag menar 17 – om läget. 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Så bra att ha en bundsförvant i alla fall! Det underlättar säkert en del. Idén med julgodiset lät ju strålande. Undrar om det finns något kvar till tomten bara;-))
    Ha en fin dag!

  2. Här har vi en 21-åring som är lite stelbent och som värnar om maten mera än man tycker är rimligt. Jag brukar ha allt bak klart till den 12 december då ettan fyller år, även om han inte bor här längre och knappast hälsar på, (ekonomin tillåter sällan extra bilkörning). Det är praktiskt. Sen har jag också ett extravagant julbord, ALLT ska finnas, men gör inte jättemycket av allt och efter annandagen finns sällan nåt kvar.
    Här är maten viktigast, klapparna kommer långt ner, men pyntet är nog på andra plats… funderar också på att smäcka upp det tidigare i år, utom granen då.
    Kram

Kommentera

