Fika med Tyra

Standard

Idag var det dags. Igen. Spänning. Förväntan. Kommer vi att känna igen varandra? Har vi något att prata om?

Av en händelse så började Tyra Tok och jag på att misstänka att vi inte bor så långt ifrån varandra. Och minsann – det låg något i våra misstankar! Så vi bestämde oss helt enkelt för att ses över en fika.

Det här var min tredje bloggis jag träffade IRL. Och tänk att det blev lika lyckat, ännu en gång! Vi hade massor att prata om och var inte färdiga på långa vägar när det var dags att bryta upp. Så jag hoppas att vi kan ses igen – för Tyra är en person som jag så gärna vill lära känna ännu mera.

Märkligt det här med bloggen……det är ganska exakt ett år sedan jag publicerade mitt första inlägg på andra sidan. Ett år senare har jag fått ett helt gäng nya vänner, jag har lärt mig massor och fått så många nya insikter. Vi filosoferade lite över internet och bloggande Tyra och jag – det är svårt att låta bli att göra det när man tänker på hur mycket positivit som har kommit till oss båda genom bloggen.

Jag tycker så mycket om bloggen och alla ”mina” bloggisar  🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Jättekul!
    Så festligt att du visste om min vurm för marsipanbakelser. Skrev nyss om vårat möte. Jag skriver inte lika bra som du men tycker ändå att jag fick till det. 😉
    KRAM!

  2. Att träffas IRL är det roligaste som finns och det är ju helt underbart vilket nätverk av människor man fått sedan man började att blogga…Grattis till er båda…!
    Marsipanbakelser….Mums!!!

  3. Själv sitter jag och funderar på en bloggturné till våren, det är så många jag vill träffa. Drömmen vore, ja, det var en riktig dröm en gång, en stor fest. Drömde att Expressen bjöd alla sina bloggare på en jättestor fest som kompensation för allt strul vi hade där!
    Jag har noll koll på var du och Tyra bor, er vill jag träffa båda!

Kommentera

