SJ har tagit över

Standard

Var inne på SJ:s hemsida igår för att beställa tågbiljetter till 15 som ska ut på vift i helgen. Frånsett att det tåg hon tänkt åka hem med var fullsatt och att hon därför måste tillbringa nästan tre timmar i en av Södermanlands mindre metropoler så gick det bra. Nu har hon sällskap, så tre timmar ska väl gå att fördriva utan problem.

Idag har jag små SJ-ikoner här och var på min dator. SJ-ikon längst till vänster i adressfältet i browsern och längst till vänster på alla öppna flikar. Det ser helt sjukt ut när både Yahoo- och WordPressloggan är ersatt av ett litet hjul med vingar på.

Nu undrar jag bara vad som har hänt. Hostile takeover? Eller är det en vink från högre makter att jag inte ska spy så mycket galla över proppfulla tåg och snö på spåret och sånt? Eller en försäkran om att allt kommer att gå bra i morgon när jag ska ut och åka tåg – SJ har total kontroll….

Nu ska jag se om det jag skrev igår håller för läsning idag också. Sedan väntar dagboken. Over and out.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Oj, haft lite mycket de senaste dagarna och inte hunnit läsa så mycket bloggar. Blir glad för din skull som kommit igång med ditt skrivande!!! Visst är det kul? Man blir så taggad och orden flödar, även om det också är svårt ibland.
    Jag tror det är viktigt att ”bara skriva” först och backa sen, för att lägga till, dra ifrån, stryka och putsa. Fokuserar man för mycket på ”korrekt” uttryck från början fastnar man lätt, så är det iaf för mig. Jag blev lite knockad av all respons jag fick, framför allt den som handlade om språkliga ”fel” eller otydligheter. Tog in ”recensenterna” på tok för tidigt i mitt skrivande. Men backade och nu känner jag att det rullar på, jag skriver lite nu och lite då, och har hunnit ändra mig många gånger hittills, utan att känna att historien ”dör”. Har dessutom börjat skriva stödanteckningar för nästa bok… för den pockar också på.
    Jag ser att du är övertygad om att du klarar det, och det är det enda man kan vara… sen är det vägen dit som kan vara lite krokig, men å andra sidan brukar krokigare vägar vara roligare att färdas på än spikraka!
    Lycka till!!!

  2. Men det heter ju Statens järnvägar och staten vill väl ha en viss koll på att det går rätt till i bloggarna. Ingen får spåra ur…
    Lycka till med dagens skrivjobb!

Kommentera

