Åtta nya sidor

Standard

Det var med lite lätt röda kinder jag läste det jag hade skrivit ner i går. Innan undrade jag hur det skulle kännas. Fånigt? Obehagligt? Skämsigt?

Det kändes bra. Visst kommer texten att behöva bearbetas, guldvågen ska fram och sedan ska det kortas ner. För det här blir långt. Idag har jag knattrat ner ytterligare åtta sidor. Jag testade läslayouten i Word och nu börjar jag på att närma mig trettio sidor. Och då har jag ändå bara kommit fram till början av min rehabilitering. Det blir att ta fram den stora saxen alltså 🙂

Det känns OK att läsa dagboken också. Ibland kan jag ju nästan glömma bort att det som hände verkligen hände. Men när jag läser anteckningarna, som jag började skriva först efter en månad, så väcks minnen till liv. Jag kommer ihåg hur fruktansvärt sjuk jag faktiskt var. Och vilken resa jag egentligen varit ute på – från pyrande liten askhög till dagens förhållandevis friska person. Det var trist att det hände, men jag fixade till det riktigt bra. Trots allt.

I morgon är det tillbaka till verkligheten i Saltgruvan som gäller. Det har jag inte den minsta lust med. Jag vill mycket hellre vara hemma och skriva. Men jag får fortsätta en annan dag.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Så bra att det går så bra för dig. Jag har inte hängt med dig så länge så jag vet inte riktigt vad som hänt. Men att du kan vända det på det sättet du gör nu är fantastiskt. Kämpaglöd!!
    Kramar 🙂

  2. Bra jobbat – fantstiskt. Vad glad jag blir för din skull…
    Skit i att du tycker det ska redigeras. Så länge där är ord som blir till meningar som vill komma ut ur din hjärna så bara skriv. Tänk inte på att sitta och peta i det du skrivit – vänta med det tills du känner att det är dags. För det kommer en tid när det är dags – jag lovar… 😉

  3. 8 sidor det är inte illa, det går med en farlig fart.
    Du får väl ta en liten paus nu då och vara på saltgruvan ett tag, dessto roligare blir det att komma tillbaka till skrivandet.
    Kramizzzz

Kommentera

