Åtta sidor

Standard

Min första dag som författaraspirant börjar på att gå mot sitt slut. Timmarna har flugit fram och jag har haft riktigt roligt. Jag har skrapat ihop ungefär åtta sidor där jag har försökt att måla upp en bakgrund och beskriva hur det var de där åren innan orken tog slut.

Åtta sidor utkast är inte så mycket och det återstår säkert mycket arbete innan de sidorna är i sin slutgiltiga version. Nu har jag bara tecknat ett skeende och inte lagt så stor vikt vid hur jag har formulerat mig. Det måste jag se över ytterst noggrant eftersom jag beskriver människor som fanns, och i vissa fall fortfarande finns, i min närhet. Det blir alltså att väga orden på guldvåg.

Mina dagboksanteckningar ligger fortfarande orörda. Jag ska ge mig i kast med dem i morgon och även om det fladdrar lite i magen inför det så känns det totalt sett ganska bra 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

14 responses »

  1. Kära vän, åtta sidor är en mycket mycket bra dagsprestation, ska jag tala om. Tack för din omtänksamhet, du, den värmer. Jag håller tummarna för ditt projekt. Kramar

  2. Fast det var i textstorlek 32 😀
    Nej då, det var det inte. Men det är bara grov text, det ska slipas och justeras och kortas och gu vet vad….Men jag är nöjd och har haft roligt. och det är ju egentligen det viktigaste!!

  3. Ja, så fort något ska vara skriftligt vill man att det ska vara väl genomtänkt och inte kunna missförstås. Åtta sidor tyder på ett gott jobb. Lycka till med morgondagens arbete!
    Kram!

  4. Du som skriver så bra, välformulerat och medryckande i bloggen kommer att skriva ett alldeles utmärkt bokbidrag det är jag alldeles, alldeles säker på. Kram

  5. Ni är för goa alla bloggisar som kommer med lyckosparkar och uppmuntrande tillrop och snälla kommentarer om mitt skrivande. Tack tack!
    Ann: Det är ett bidrag till en antologi om utbrändhet som Micke G håller i trådarna till. Micke G finns i min bloggroll om du vill läsa mera om projektet.
    Måndagskramar till er alla!!!!

  6. Självklart är åtta sidor många sidor…Bra gjort! Man riktigt kan läsa sig till din entusiasm och engagemang i projektet. Vad kul att du har det roligt under resans gång!

  7. Åtta sidor låter som en väldigt bra prestation…hoppas fjärilarna lugnar ner sig och inte fladdrar allt för mycket när du tar dig ani dagboken! Lycka till Kram!

  8. jag tror på det som någon annan sade tidigare, nämligen att du ska skriva fritt och efteråt kolla det där med språket och ”vågen”. Kan hända att du tappar tråden om du förfinar i början… who knows. Det blir spännande att läsa hur det är att vara författare!

Kommentera

