Söndag

Standard

Funderade en liten stund på om inlägget skulle heta ”skön söndag” eller ”seg söndag” eller rent av ”snöig söndag”. Inget kändes direkt klockrent, så jag nöjer mig med ”söndag” rätt och slätt 🙂

Det blev (som vanligt, höll jag nästan på att skriva) en trevlig kväll igår. Maten blev bra, det franska röda vinet var väldigt lättdrucket och äppelpajen som såg lite skum ut var riktigt god. Vi hade trevligt runt matbordet – tonåringarna och de vuxna tillsammans – och sedan fortsatte vi vuxna att lösa världsproblemen medan tonåringarna tittade på film och kanske också löste världsproblemen på sitt sätt. Vad vet jag…
Vi passade också på att dra upp riktlinjerna för nyårsafton. Förra året for våra vänner så långt bort som möjligt för att slippa fira nyår med oss 🙂 ända till Australien. Vi konstaterade båda familjerna på varsitt håll att det var något som inte stämde riktigt, så det känns skönt att återgå till ordningen igen, hihi……

Med tanke på hur mycket rödvin som gick åt (jag sa ju att det var lättdrucket!) så måste jag säga att jag är förvånansvärt pigg idag. Så seg söndag passar inte riktigt. Skön söndag vet jag inte heller om jag kan skriva under på – det blåser snålblåst och yr isbark i luften. Jag fick en rejäl påminnelse om vad som väntar när jag var ute på långrunda med min promenadkompis mitt på dagen. Och det var nog mera isbark än snö som kom farande, så snöig funkar inte heller riktigt….

Nu ska jag vara ledig i två dagar. Jag har bestämt mig för att ge bokskrivandet en chans. Någonstans måste man ju börja. Det ska bli spännande!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Bokskrivande..men vad spännande! Säg till när den är klar!
    Ja, här hos mig har det varit grått, snöigt och kallt också hela dagen och jag tror att det till och med blivit ännu kallare nu på kvällen..*hutter*.
    Men nu måste vovven och jag ta oss ut i alla fall/kramis!

  2. Lättdrucket rödvin, god mat, trevliga vänner och en skum paj innebär att kvällen var lyckad med mina mått mätt. Nu funderar jag bara på om jag och flussen ska jobba i morgon eller vi ska stanna hemma…

    Bokskrivande ja… Spännande!!!!!
    Kram!

  3. Jag håller tummarna med skrivandet. I love it – Kör på – låt fantasin flöda och hämta inspiration från där du kan. Håll dig borta från dem som inte tror på dig… 🙂 Bara vad jag gjorde för att få ihop 400 sidor av historia, fantasi och människoöden.Kram och ”You go girl”…

  4. Härligt med bokskrivande!!!!!!
    Här har det snöat och regnat om vartannat hela dagen, men snön ligger kvar och det är säkert en 5 cm.
    Kramizzzz

  5. Så skönt att läsa om din helg. Och maten fick det att vattnas i munnen – det lät VÄLDIGT gott! Har du bloggat om dina bokplaner? I så fall har jag missat det, hoppas du berättar lite mera. Kram

  6. Lät som en riktigt trevlig kväll med goda vännerna! :0)
    Jag fick en inbjudan under helgen till nyårsfirandet, skönt då är det klart vad som händer då.
    Hoppas att det går bra med bokskrivandet idag och kanske får man läsa den sen.
    Kram!

Kommentera

