Persimoner kanske?

Standard

Det var nog inte riktigt säkert att vi sov vår första natt i Italien i skuggan av ett persikoträd. En van italienresenär i bekantskapskretsen trodde att det handlade om persimoner. Och det kan nog stämma, för efter att ha granskat 15:s bilder från en frukt- och grönsaksmarknad har jag sett måååååånga persimoner.

Persika eller persimon – tja det spelar ju egentligen ingen roll. Men för en person som lider svårt av allmänbildningssjuka och ett stort inre tvång att reda ut hur saker och ting förhåller sig egentligen (=Mrs Structure) så är det skönt när bitarna faller på plats 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

2 responses »

  1. Där satt den! Som kärnan i fruktköttet! 😉

    Har väl egentligen inte tackat dig för dina italienskildringar så jag gör det nu istället. Tack! Venedig är ett önskemål på listan, förstår du, så jag är alltid intresserad av att höra hur folk upplever staden. Ha en fin dag, du!

Kommentera

