Aldrig i h-vete

Standard

Fick en utmaning från Catharina. Man skulle lista sju personliga sanningar om sig själv. Det är inte så länge sedan jag gjorde en sådan lista. Lat och slö som jag är 🙂 så länkar jag till den här.

Sedan hade Ankan en utmaning i sin blogg. En ”aldrig-i-helvete”-lista. Åtta saker jag aldrig skulle komma på tanken att utsätta mig för. Här kommer min version:

1. Allt som har med ormar att göra – t ex gå på snake show i Thailand, krypa ner i ett rum fullt med ormar a la Fångarna på Fortet eller besöka Skansens klapp-och-kramhörna för att gosa med boaormen Sture.

2. Utforska grottor.

3. Åka på dansbandskryssning till Åland (eller vart farao som helst, förresten)

4. Experimentera med LSD eller andra droger eller käka steroider för att se biffig ut i gymmet.

5. Äta sådant som inte är klassificerat som livsmedel, typ diverse kroppsutsöndringar, inälvor och myror.

6. Utsätta mig för någon form av kosmetisk kirurgi.

7. Delta i ett Triathlon-lopp.

8. Gå med i en religiös sekt eller en fanatisk politisk rörelse.

Tugga på en glasspinne kan jag nog lära mig om jag måste 🙂

Fritt fram att göra en egen ”aldrig-i-helvete”-lista den som vill!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

13 responses »

  1. Skulle heller aldrig gå med i en religös sekt eller äta något vidrigt. Funderar på att köra en sån lista själv, måste bara fundera en stun. Ha en bra söndag. Kramar!

  2. Konstigt det där med hang-ups egentligen – jag har inga som helst problem med spindlar….men en mig närstående person av manligt kön är färdig att hoppa upp på en stol när en spindel kommer knallande över golvet….

  3. Instämmer med allt du säger om ormar. Förresten fattar jag inte varför denna sortens djur måste finnas på våran planet. Jag har ännu inte kommit på någon bra anledning.
    Hälsningar från en med stor ormfobi!

  4. 4,7 och 8 håller jag absolut med om. Men resten av punkterna skulle jag väl kunna tänka mig. Visst, ormar är inte min tekopp, men får jag tillräckligt mycket pengar så kan jag säkert vara modig. Samma gäller för dansbandsresa – jag gör det om jag får betalt – jag kanske får jobb som dansbandssångerska i mitt nästa liv 😀
    Kosmetisk kirurgi – känns avlägset men fan vet om några år i singelträsket. Det kanske behövs för att inte ”hänga läpp” *flabbar rått* Eh, nej jag tror inte det!

  5. röstar på 4,6,7,8. Det där med matens klassificering, beror lite på vem som är jury. Ormar är inte så farliga, och de har en stor betydelse. Ormar = inga möss & råttor. Hatar råttor. Grottor? beror lite på hur trångt. Vissa grottor är helt fantastiska, som Altamira.

  6. Ja..de där listorna har jag också haft som du skriver om först. Men inte den här. Får se om jag orkar ta itu med den senare. *kraam* ha det gott
    Jag gillar inte heller grottor… iallafall inte trånga. *S*

  7. Håller med om 4, 6, 8…1.. trots att jag har ormfobi, och har jag möjlighet att uttrycka det jag faktiskt känner när jag får syn på en så gör jag det …men vid de tillfällen man varit ensam vuxen med något utav barnen och stött på en så är man så illa tvungen att fixa det! Så det kanske går att lära sig om man måste 🙂

  8. Boaormen Sture? 🙂
    Jag sa som du innan Ålandsresan med jobbet en gång i tiden men jäklar så kul det var. Tänk om där. 😉
    Droger har jag fått min beskärda del av så jag anser att du har väldigt rätt i den frågan.
    Tycker du inte om levergryta???
    🙂

Kommentera

