Lyxfrukost

Standard

Man blir ju lite bortskämd när man har bott på ett slott ett par dagar….salongerna hemmavid känns onekligen ganska trånga jämfört med slottets…..och även om jag tycker att det är kul att laga mat så är det ju inte fel att sätta sig vid ett dukat bord och njuta av resultatet av någon annans mödor i spisvärmen. Men varför inte införa lite slottslyx i radhusidyllen? Sagt och gjort.

17 skulle avlämnas 0855 prick utanför vakten på flottiljen – ja jag vet, det är en något märklig tid. Fråga mig inte varför man väljer att samla länets ungdomar vid ett så udda klockslag. Kanske för att de ska vara där till 0900 prick?
Kärleken och jag släppte av 17 för en heldag i grönkläder och åkte sedan vidare till shoppinghelvetet utanför stan för att veckohandla. Trängseln var inte särskilt stor strax efter nio en lördagmorgon. Inga problem att hitta parkeringsplats, direkt. Vi veckohandlade på rekordtid, var hemma strax efter tio, packade in varorna på nolltid. Och sedan…alldeles ensamma hemma på lördag förmiddag…..nej, vi kastade oss INTE i sängen (även om det inte hade varit ett tokigt alternativ alls). Vi dukade upp Frukost med stort F.

Hemgjord smoothie på vaniljyoghurt, hallon och banan. Nybakat bröd. Kallrökt skinka, ost, ruccolasallad, tomater. Marmelad. Färsk ananas. Starkt, svart kaffe. Juice. Tidningen. Lite morgon-TV. Prat om ditt och datt. En härlig start på helgen! Fattades väl egentligen bara ett glas Mimosa eller en Bloody Mary 😉

Lyxfrukost skulle helt klart kunna bli en vana – inte mig emot 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

3 responses »

Kommentera

