Prudie’s back in town

Standard

Nej då. Det har inte hänt något allvarligt. Jag har inte blivit sjuk, stressat ihjäl mig eller drabbats av djup jobbångest. Jag har bara varit på konferens ett par dagar. Hade tänkt att avisera min frånvaro innan, men det körde ihop sig något alldeles förfärligt sista kvällen jag var hemma. 17 hade en konsert som skulle avnjutas, 15 skulle hämtas hem från en annan konsert och så var det ju det där med packningsångesten. Vad ska jag ha på mig???

Jag blir så glad och varm i hjärtat av att så många noterat min frånvaro och undrat vad som har hänt. Ni är för goa – allesammans 🙂

Idag är jag lite trött, milt sagt. Vissa delar av konferensen var otroligt bra, men tröttande eftersom de nya insikterna kom farande som projektiler från alla håll och kanter samtidigt. Dessutom blev det liiiite sent i natt och kanske att det blev aningens för mycket rödvin. Inte så att jag blev pinsam och ställde till med något – det passar jag mig väldigt noga för. Eller också var det ölen i bubbelpoolen innan middagen som gjorde att det har varit lite segt idag.

Men nu är jag iaf tillbaka igen. Väl installerad i soffhörnet. Jag förväntar mig att Kärleken fixar något ätbart av fredagskaraktär – rödvinet avstår jag dock gärna från idag 😉 Sedan återstår det att se hur många timmar jag klarar av att hålla mig vaken i soffhörnet – om jag somnar före eller efter Rapport.

Over and out!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Ja, det kan vara nog så tufft med intryck och annat på konferans, men ofta kommer man hem med en hel del insikter, och energi också 🙂

    Välkommen tillbaka 🙂

  2. Välkommen tillbaka.
    Konferenser kan bli pinsamma för en del människor om de inte vet hur man sätter stopp på intaget. Skönt att vara hemm igen i hemmets lugna vrå. Hoppas att du fick en skön fredag i hörnet av din soffa.
    Take care!

Kommentera

