Kanelbulle – nej tack!

Standard

Har ni frossat i kanelbullar idag? Det har faktiskt inte jag – flera tillfällen har uppstått men jag har vänligt men bestämt tackat nej vid samtliga. Kanelbullar hör helt enkelt inte till det som jag bara inte kan stå emot. Och jag har en princip att om jag ska äta kaffebröd, då ska det vara riktigt, riktigt gott. Annars kan det kvitta. Hade någon däremot viftat med en kardemummabulle hade jag nappat direkt 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Smaken är som baken hi hi. Faktum är att jag har inte heller ätit någon kanelbulle idag, däremot så har vi smaskat på en bit äppelpaj som var kvar, så lite har vi fuskat.!!!
    Kramizzzz

  2. Men här måste jag hålla med! Ska jag falla för frestelsen och äta en god kaka så ska det vara något maffigt. Jag misstänker att dagens kaka på jobbet blir rulltårta vilket jag är måttligt förtjust i. Då avstår jag!

  3. Jag gillar iofs kanelbullar, men jag fattar inte varför jag prompt skulle äta dem den 4 oktober. Så det gjorde jag inte.
    På jobbet var det ett j-a tjat bland gubbsen om denna dag. Ingen gick dock hem och bakade av dem, utan jag tror att de hade önskedrömt att någon annan skulle ha gjort det (läs en kvinna). Tji fick de! Jag tror det var flera av dem som tog en sväng förbi ett bageri på eftermiddagen …
    Tänk vad påverkbara vi är av marknadsföring. Sedan 1999 har man lyckats befästa en kanelbulledag som alla tidningar skriver om. Bra jobbat!

  4. Jag fick en bulle när jag kom hem från jobbet igår, ”mikrade” den lite och tog en kopp kaffe till Mums…ÄLSKAR kanelbullar!!
    *kram kram*

  5. Jag fick en bulle av maken som tog sig en sväng hem från jobbet och fikade med mig när livet blev lite för mycket för mig igårmorse.. tror den var god. 😉

Kommentera

