Hört i bastun

Standard

Tisdag – dags igen för ett superroligt, ganska dansant, puls-pass. Vi brukar åka alla fyra (fast 17 brukar hamna i gymmet istället) men idag föll kidsen ifrån. 15 var överlupen med skolarbete och 17 hade ”fått en människa på foten” när han spelade amerikansk fotboll tidigare på dagen. I vintras fick 17 en buss på foten (jo, det är sant!) och han dras fortfarande med sviterna efter den olyckan. Foten vill inte läka riktigt ordentligt och nästa vecka ska han på röntgen och sedan får vi veta om det är aktuellt med en operation. Men det är en helt annan historia…Han hade iaf ont i foten idag och hoppade över träningen.

Nåväl, Kärleken och jag åkte iväg. Körde hårt på passet, svettades ut en del aggressioner och hade riktigt skojigt. Jag kör oftast ett gympass på lunchen på tisdagarna och då är det jättebra att kombinera det med ett pulspass på kvällen. Styrka och kondition på samma dag – perfekt.

Efter passet träffades vi i bastun. Vår träningslokal har gemensam bastu för damer och herrar. Man får alltså rulla in sig i en handduk innan man går in i värmen. Jag föredrar absolut att basta utan handduk, men ibland får man ta det onda med det goda. Det är trots allt ganska trevligt att sitta där en stund och filosofera tillsammans efter träningen. Idag satt det två spagettismala tonårskillar i bastun. De filosoferade också. Högljutt.

Spagetti 1: Asså….jag är ju så jäkla tunn…skulle vilja ha mera fett, liksom…

Spagetti 2: Jaa du är för jäkla tunn asså. Och ändå äter du dubbelt så mycket som mig. Fast mera fett? Vill du verkligen ha det? Du är ju knäpp…De’ e’ ju muskler du ska ha asså….

Spagetti 1: Jamen man ser ju liksom varenda muskel och ådra och vad heter det….senor, vet du…kolla….det ser ju helt sjukt ut asså…om jag bara hade lite mer fett. Det skulle bli liksom jämnare då va….

Spagetti 2: Fett? Du är inte klok…

Så svettades spagettikillarna i värmen en stund. Och så fortsatte det:

Spagetti 2: Ska bli skönt att softa nu…och kolla in housewifarna

Spagetti 1: Vilka housewifar? Har du blivit fönstertittare?

Spagetti 2: Ähh…..är ju en TV-serie….Desperate Housewifes, vet du…Skitbra. T o m farsan kollar på det varje vecka.

Spagetti 1: Skojar’u? Din farsa????? Kollar ni på samma TV-program???? Du e ju’nte klok, ju….

Sedan var jag tvungen att gå ut från värmen och in i duschen. Jag bet mig på insidan på kinden för att inte börja skratta och jag tittade INTE på Kärleken när jag reste mig och gick. Stackars spagettikillar, förresten. De skulle bara veta att tanten som satt bredvid och fladdrade med stora öron har en blogg 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Stackars killar, de skulle bara veta att deras samtal är ute i bloggens värld nu. Ibland kan man ha det riktigt roligt när man råkar komma nära i rätt eller ibland kanske fel tillfälle!!!
    Kramizzzz

  2. Vem vet? Med tanke på undomars vana vid att leva sina liv offentligt i cyberspace, så tycker det förmodligen det är helt OK att du så att säga ”klätt av dem” här i bloggen *garvar*

  3. Vi pratade faktiskt i Ankans banor när vi åkte hem från träningen. Med tanke på hur offentliga många förut privata samtal blivit så reflekterade nog inte ens killarna på att någon ev kunde lyssna på vad de pratade om. För de har lärt sig själva att stänga av allt oönskat brus 🙂

Kommentera

