En rosa månad

Standard

 rosa bandet 

Rosa bandet-månaden oktober är på ingång. Jag tänker ge mig ut på lunchen i dag och köpa ett rosa band som jag ska sätta på min väska. Det känns gott att bidra till forskningen och också visa sitt stöd till alla de som drabbas. Jag tänker särskilt på kompisen L som haft ett par tuffa år sedan hon själv upptäckte att något inte stod rätt till. Det blev operation och strålning och allt som hör till. Nu mår L bra och blir snart friskförklarad – härligt!

Hoppas nu att alla bloggisar ger sig ut och shoppar. Och inte nog med det – bloggisen Pysan har startat en egen insamling via Cancerfonden. Hennes mål är att dra in 3 000 kronor. Det målet ska vi väl kunna spräcka med råge tillsammans – eller hur?

Här är länken till Pysans insamling och här är länken till hennes blogg.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Jag kommer att köpa bandet imorgon dag.
    Viktigt att stödja forskningen och även visa sitt stöd till de som drabbats.
    Ha en fin dag!
    Kram Wendla

Kommentera

