17 ställer saker till rätta

Standard

När vi ändå är inne på julspåret kan jag meddela att 17 gjort ett allvarligt försök att ställa saker och ting till rätta. Följande samtal utspann sig när det arma barnets mor kom hemramlande från saltgruvan en dag förra veckan:

17 (mycket allvarstyngd): Mamma, idag har jag tagit tag i en grej som länge vilat tungt på mina axlar. Jag har helt enkelt försökt att ställa saker och ting till rätta…

Mamma tänker: Men älskade lille unge, varför har du inte sagt att det är något som bekymrat dig……jag kanske hade kunnat hjälpa till….Undrar just vad det är….Något han missat i skolan? Eller har han slarvat bort något?

Mamma (lite trevande): Jasså, vad är det då som bekymrat dig? Och varit så tungt?

17 (lite rappare): Ja faktum är att det inte bara har tyngt mig. Det har irriterat mig också. Något alldeles våldsamt.

Mamma (fortfarande något undrande): Hmmm….ja det är inget jag har märkt något av. Att du skulle vara irriterad alltså. Men vad är det då???

17: Jo – jag blir så otroligt irriterad varenda jul när jag får en ask aladdinchoklad. Jag har alltid tyckt att det saknas en bit med mintfyllning. Så nu har jag mejlat till Marabou och framfört det. Jag hoppas att de hinner åtgärda det till den här julen – för annars tror jag inte att jag vill ha någon aladdinask av mormor i år.

chokladask     Så om det dyker upp en ny bit med mintfyllning till jul så vet ni vems förtjänst – eller fel – det är 😉 Själv brukar jag inte ha några problem att hålla mig undan från chokladaskarna. Om det inte handlar om handgjorda praliner från min favoritaffär, packade för hand i en fin ask , smaksatta med allt möjligt gott. Fast den asken brukar jag hålla undan från 17 så gott det nu går. Han uppskattar också de godsakerna – men han hinner sätta i sig 4-5 praliner på samma stund som jag njuter av en. Så jag hoppas att Marabou lyssnar på sonen – så att vi kan hålla oss till varsin ask i jul 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. Det är rätt! Allt går att förbättra. Det är kul att han gör ett försök och inte bara ger upp för att det är ett stort företag han vänder sig till.
    Önskar lycka till.
    Ha en bra dag!

  2. Mintchoklad är ju inte min favoritsmak men kan du inte be 17 maila om en hederlig bit marsipan, gärna överdragen med fin mörk choklad. Inget rom-russinbjäfs utan hederlig kvalitetsmarsipan! När du nu ändå har en initiativrik tonåring som har näsa för väsentligheter!

Kommentera

