Fredag morgon

Standard

Så kom vi äntligen till arbetsveckans sista dag. Jag har vinkat av 15 som knallade iväg till skolan med en gasmask i väskan. Hon ska redovisa ett arbete om Första Världskriget idag och tog med sig lite rekvisita. ”Det är inte så dumt att ha en bror som är lite konstig” sa hon innan hon gick iväg. Den konstige brodern samlar på gasmasker och militärbaskrar…och det är väl lite udda, kanske.

Annars är min dag fullsmetad med möten så den kommer att blåsa förbi i ett enda huj. Kärleken och jag ska försöka komma iväg hyfsat tidigt från våra jobb idag därför att vi ska infria ett löfte till framförallt 15 – men 17 hänger också gärna på. Vi ska åka till en outlet 12 mil bort och handla kläder. Inte min favvosysselsättning direkt…..framför allt inte just nu. Men har man lovat så har man lovat. Fördelen med att åka på en fredag är att det inte lär vara någon större trängsel. Och det är ju bra. Och när man kommer hem är ju hela helgen kvar – inte dumt alls!

Ha en skön fredag och en skojsig fredagkväll alla bloggisar 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. ingen trängsel? you gotta be kidding , mate! I alla fall i min stora stad är fredag och lördag bannlysta från all shopping. Om inte man vill slåss med en massa folk, naturligtvis!

  2. Lycka till med shoppingen, vi får väl hoppas att det inte blir för dig som för mig, hm hm, vad gäller längden på byxorna!!!!!!
    Ha en bra dag och hoppas att det blir givande möten!!!
    Kramizzzz

Kommentera

