Jag vann!

Standard

Man får ju ta till sina små knep för att lätta upp tillvaron när det känns lite segt och motigt.

Idag var det dags för storhandling – något som jag egentligen kan tycka är lite småtrivsamt. Kärleken och jag åker oftast iväg tillsammans. Och vi har ganska trevligt när vi går där och smågnabbas och väser betraktelser över våra medmänniskor till varandra. Men just nu, när jag har hamnat i ekorrhjulet, kände jag mig ganska likgiltig inför veckohandlingen också.

På Coop Forum finns scanners som man får använda och själv scanna sina inköp. Jättesmidigt! Man drar sitt medmerakort genom en kortläsare vid ingången också blir man tilldelad en scanner som man själv lyfter ner från en tavla. I just det momentet brukar Kärleken och jag leka en ytterst fånig lek. Vi gissar helt enkelt på varsin scanner….ja jag vet, det är urfånigt, men något måste man ju lätta upp tillvaron med 🙂 Nära räknas inte – man måste gissa exakt rätt. Och idag slog blixten ner – jag gissade rätt!

”Jaaaa”…..vrålade jag. ”Jag vann!!!!” Bara för att upptäcka att det inte var Kärleken som stod bredvid mig, utan en tjej som jobbar i affären. Hon tittade undrande på mig och jag försökte förklara vad jag höll på med (Kärleken var i just detta ögonblick spårlöst försvunnen, fråga mig inte hur det gick till). ”Jaha” sa tjejen, ”hmm…det var ju en ehhhh….annorlunda sysselsättning”.

Jag kan riktigt se framför mig hur tjejen kommer hem till sin familj på kvällen och börjar säga något i stil med ”idag har jag träffat på en kund som inte kan vara klok på en enda fläck. Gissa vad hon gjorde…Jo….” Men det bjuder jag på.

I morgon ska jag se om jag kan göra som Akson föreslog – släppa in Mrs Structure i ekorrhjulet istället. Och sedan kunde hon ju springa där hela helgen och så kunde Prudie få vara ute och ha kul. Det har sina fördelar att leva dubbelliv 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Ser framför mig den undrande expeditens min *skrattar*, vem vet, hon kanske leker den leken själv nästa gång hon skall handla, har hon inget sällskap med sig så får hon väl haffa någon i affären hi hi.
    Kramizzzz

  2. Det var en ny lek. Ibland får man bjuda på diverse roligheter och vem vet den kanske sprider sig. Om någon skulle skrika ”Jag vann!” på Coopen då vet jag varför.
    Kul att du tyckte gillade mitt förslag! 😉
    Ha det bra!

  3. Underbart med lekfulla människor!!! Jag kanske börjar den leken med, både på Coop och ICA… Det blir en fluga och snart leker alla leken ”vilken scanner får jag”!!! Kramis och ha en fin dag!

  4. Tänk jag fattar mig inte på dom där scannrarna.Om man ångra sig då? Och vill lägga tillbaka varan? Eller om man glömmer och scanna nåt? Piper larmet hysteriskt då? Näe det där är överkurs tror jag. Kramar!

  5. Det bjuder jag så gärna på, Micke!!

    Man kan ångra sig Agapanthus. Man scannar bara varan en gång till och trycker på minusknappen. Om man glömmer något uppdagas det först om det blir kontroll när man ska gå ut. För ett tag sedan blev det kontroll och vi hade missat ett paket fil. Sånt händer sa killen i kassan…så länge det inte är fyra oxfiléer och en massa annat dyrt så är det OK…

Kommentera

