Ekorrhjul

Standard

Det känns som jag springer i ett ekorrhjul just nu. Spring, spring, spring……Jobba, äta, sova, jobba, äta, sova, jobba, äta, sova…

Det är lagom på jobbet, varken för mycket eller för lite. Ändå tycker jag att tiden bara svischar iväg och jag får ingenting gjort. Mycket tid går åt till att jobba, äta, sova, jobba, äta, sova…..Däremellan är det maskiner som ska tvättas, skolarbete som ska coachas, mat som ska lagas och löften som ska infrias. Man ska betala räkningar, komma i håg att ta ut soptunnan och lämna tillbaka låneböckerna i tid. Ungdomar ska hämtas här och där och nu och då. Att få ihop veckoschemat är emellanåt en rejäl utmaning även för en driven projektledare 🙂

Jag springer och springer och springer, men det blir inte så mycket gjort och jag börjar på att känna mig lite lagom uttråkad på det mesta. Det skulle nog behövas lite omväxling i ekorrhjulet tror jag. Eller någon leksak som bara är för mig – inte för resten av familjen eller jobbet eller så.

Eller är det solbristen som ger sig till känna redan nu? Ljusterapi kanske vore nå’t?

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

15 responses »

  1. Japp, den är ingen rolig tid framför oss.jag tror man påverkas mkt av det.
    Hoppas du hittar ett ” hål” i ekorrhjulet 😉
    Kram till dig

  2. Låter lite som jag i våras. uj uj uj nu börjar det. Jag tror LITE att det beror på omställningen från sommar till arbetsår. Fast du – ta det LITE försiktigt för säkerhets skull. Kram

  3. Kan ju ha att göra med den dåliga sommaren. Då kan en tidig och kall höst kännas allt annat än upplyftande! Min vecka ser precis ut som din och det man saknar är kanske ”egentid”!
    Ha en bra kväll!

  4. Låter inte så värst vidare uppåt, Prudie. När man förlorar meningen med det man ägnar sig åt så är det nåt man har tappat ”på vägen”, är väl min insikt om det hela.

    Jag tror du kan vara inne på nåt väsentligt angående det där med din egen leksak, nåt som är bara ditt och som defintivt inte har med jobbet att göra. Nåt som är meningsfullt, och framför allt lustfyllt snarare än ändamålsenligt (leken får vara sin egen belöning, typ).

    Men det kan ju krävas att man börjar i nån vettig ände, och det är ju att allokera tid för det innan man skrider till verket med att klura ut vad för typ av leksak det kan handla om. Annars finns väl risk för att leksaken ifråga åstadkommer ännu mer ekorrhjul eftersom det då OCKSÅ ska hinnas med tillsammans med allt det övriga…?

  5. ja..såna tider är det nu..känner också ledan komma smygande. Måste verkligen ta mig i kragen för att uppbringa nån styrka till arbete och familj. Och det vill inte släppa. Känna som alla dagar bara är en transportsträcka just nu…till vad? Och så händer så mkt jobbigt runt omkring mig också. Men det får gå. Fast en hängmatta och en skön mp3-spelare inomhus…det skulle vara nåt ..med lite fina hörlurar. =) Sen en sollampa för att få ljus. *kraaam* det är skönt när det vänder i slutet på december i alla fall. =)

  6. Tror vår taskiga sommar har jättestor betydelse men sen måste du lyssna noga på dig själv, du vet ju det. Låter inte bra du beskriver det nu. Gå på massage, spabehandlingar, sol/ljus, allt som är gott för dig.
    Kram

  7. Tack för alla goa kommentarer vänner! Det verkar som det är fler som känner så här just nu, men det är väl så i brytningstider – det är jobbigt när ljuset försvinner. Och faktum är att jag kan tycka att det är lika jobbigt på våren när det kommer tillbaka, innan jag har vant mig.

  8. De dagarna som jag var med barnbarnen så kan jag väl påstå att det gick i ett. Tider, komma ihåg etc. Tror att det är väldans viktigt att du kanske kan fixa till dig lite egentid och kanske rentav prova på ljusterapi eller något annat lockande. Det är bra att du är lyhörd och lyssnar på din kropp, det är superviktigt. Sköt om dig nu!!!!!!
    Kramizzzzz

Kommentera

