Njutning

Standard

Idag har Kärleken och jag ägnat en timme ungefär åt att njuta riktigt ordenligt. Helt ogenerat med en massa okända människor omkring oss 🙂

17 skulle skjutsas ner på stan för vidare transport ut till något musikevenemang på annan ort. När vi hade släppt av 17 (eller rättare sagt: När 17 hade kört upp bilen på trottoarkanten och släppt av sig själv) parkerade vi en bit bort och hängav oss helt ogenerat åt våra böjelser i en timme ungefär…

Vi var på biblioteket 🙂 Efter tio minuter stod jag med åtta böcker i famnen – samtliga har jag velat läsa sedan lång tid tillbaka. Och när jag botaniserade vidare hittade jag en till och en till och en till…..Till sist fick jag ge mig. Gick bort till Kärleken som givetvis skrotade runt på notavdelningen och sa att ”Nu törs jag inte vara kvar här längre – ryggen pallar inte för att att bära mera nu”. Jag satte mig ner i en skön fåtölj och bläddrade i några tidskrifter medan han botaniserade klart och kom och hämtade mig – om möjligt med en ännu störrre bokhög i famnen.

Doften av bibliotek, att bläddra i böcker, skrota runt lite på måfå och hitta något man inte alls planerat att låna, sitta ner och bläddra i en tidning – en höjdarsysselsättning en lördag när hösten knackar på därutanför.

Låt biblioteken leva – de är guld värda 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Visst är de det! Har redan hunnit läsa en av mina böcker och har påbörjat nummer två. Perfekt sysselsättning när man inte är på topp och det är full storm ute!
    Njut vidare!

  2. Ja, vad gjorde vi utan biblioteken???? Själv gör jag ständigt återkommande besök och har alltid med mig flera böcker hem än vad jag hade planerat.
    Kramizzzz

Kommentera

