Tycho Brahe-dag

Standard

En sådan pestmåndag det har varit. Tack och lov är den snart slut – jaja, några timmar återstår, men det mesta har iaf förflutit.

Jag var tillbaka på jobbet igen efter en veckas ofrivillig ryggskottsfrånvaro. Inkorgen jultomteröd. Rumskompisen överlupen med arbete (delar av det var sånt jag skulle gjort förra veckan, förstås). Jag öppnade jalusiskåpet och skulle släppa ut Mrs Structure – men hon blåvägrade. Hon ville INTE komma ut. Hon skulle sitta inne i skåpet och sortera gem resten av dagen, sa hon 🙂

Hmmm…..vill inte Mrs Structure komma ut så får väl Prudie roa sig bäst hon kan. Så Prudie gick ner en trappa för att hämta en kopp kaffe. Och fann till sin fasa att båda kaffemaskinerna var trasiga! Får det vara så en måndag?

Resten av dagen fortsatte på samma eländiga sätt. Knäppa kollegor i telefonen, tråkig matlåda, jobbigt att stå och jobba, Voldemort som hoppar runt och gör livet surt för allt och alla, dubbelbokade möten……det fanns ingen hejd på alla galenskaper.

Vissa dagar skulle man inte gå ur sängen, så är det bara 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Till och med ett ryggskott var nästan att föredra en måndag som denna;-)) Nej, när det gäller kaffemaskinerna så får det inte vara så en måndag. Verkligen inte! Hoppas du har kontaktat facket!
    Ha en bättre kväll i alla fall;-))

  2. Lät inte som en höjdardag Pruddelutt! Kaffemaskinen trasig också…hmm… inte bra!
    Hoppas att kvällen blivit desto bättre och att morgondagen blir bra.
    Ser framemot stavgången nu och det du skrev hos mig lät toppen! :0)
    Ha det gott

  3. Oh… ni HAR i allfall kaffeautomater. *avundsjuk*

    Det har inte vi – så här tvingas lärarna lämna eleverna själva i klassrummen för att på tilldelad tid ställa sig och koka kaffe till kollegorna i lärarrummet.

    Det skulle väl gå an, om man drack kaffe – men det gör inte jag.

    Ändå förväntas jag solidariskt koka kaffe – och ingen vill kännas vid någon solidaritet med oss tedrickare… nänä.

    Vi får doppa våra tråkiga tepåsar själva…

    Livet är orättvist på alla sätt och vis! *buuuhuu*

  4. Sicken dag, men börjar en sak gå på tok så brukar det ju fortsätta, men nu har du gjort din tokiga dag så nu kan det bara bli bättre!!!!!
    Kramizzzz

  5. Hej Mamman!
    Ungefär samma tokläge för mig med kaffebrödslistan. Jag äter aldrig kaffebröd, men förväntas ändå bidra när det är min”tur” på listan. Sa ifrån en termin men insåg att SÅ GÖR MAN BARA INTE…..så nu är jag tillbaka på listan. Men bakar gör jag inte, det får gå bra med en krans från bageriet också….

  6. Jag har haft en underbar måndag! Ledig, varit ute med hunden i två timmar, läst i en bra bok, träffat vuxna barnen och lagat god mat. Bra va?

Kommentera

