Chokladsugen

Standard

Hemma igen efter en date med den sadistiske naprapaten 😉

Det hela avlöpte väl, jag ramlade inte ner i golvet den här gången heller – jag tror alltid att jag ska göra det när han drar ut mig längst ut på kanten på britsen. Då brukar han säga att jag ska vara fullständigt lugn, för det har aldrig hänt. Än…..
Massagen gjorde lika urdjävligt ont i dag som förra gången och ljudet när han knäcker till ryggen är ingen njutning alls. Men – vi konstaterade båda två att det är mycket bättre, jag är mycket rörligare i ryggen nu och det är bara att kämpa vidare.

Efter lunchen drabbades jag av ett våldsamt chokladsug och det har inte gått över än. Fikabröd finns inte på lager i det här huset, så jag kan inte plocka upp något ur frysen. Det är nästan så att jag är beredd att ge mig ut en liten tur för att köpa något kletigt, chokladigt till kaffet. Även om jag inte brukar vara så intresserad av fikabröd så tycker jag nog trots allt att ett hastigt påkommet chokladsug måste vara ett friskhetstecken just nu.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. Chokladsug är definitivt ett friskhetstecken. Dessutom är det fredag. Knaprar du inte smärtstillande rekommenderar jag några droppar skotskt! Stor chokladdypande fredagskram från en Lilla Blå som precis satt sista punkten i ännu ett uselt jobbmanus och nu tager HELG! 🙂

  2. Nu börjar det ordna till sig hör jag! Choklad, vin och whisky är absolut ett sundhetstecken även om suget efter sötsaker kan tyda på att man är lite ur form… Kombinationen tyder dock på något helt annat!
    Trevlig fredag!

  3. Choklad är nyttigt för hälsan. 😉
    Jag bor (shyyy) vid en av Sveriges största chokladfabriker och det är min sann ingen lätt sak när man som jag är chokladoman OCH fet.
    Dom slänger praktiskt taget chocklad efter en i den här byn. 😉
    Kramar

  4. Åk och köp lite choklad, misstänker att din kropp på ett eller annat sätt behöver det eftersom den vrålar efter choklad.
    Bra att du är bättre i ryggen jag tror att besöken hos sadisten hjälpt dig på vägen.
    Ha en underbar kväll!

  5. Om det är den chokladfabriken jag tror hör inte just deras choklad till mina favoriter…men det finns en del annat i deras sortiment som jag har svårt att låta bli….. 🙂 Så jag är glad att jag inte bor precis i närheten…Förresten, ligger inte lukten av godis tät över nejden? Kommer i håg när Mazettis chokladfabrik låg mitt inne i Malmö och min bror bodde granne med den. Det luktade väldigt sött hela dagarna och det blev för sött i längden.Men det kanske är bättre luftrening nuförtiden i fabrikerna?

  6. Självklart ska du ha choklad, du fick visst något ”kladdigt” till kaffet, men varför inte en god chokladbit också. Vi behöver några chokladbitar ibland helt klart!!!!
    Kramizzzz

  7. Funderar på en andra dejt med min naprapat på tisdag, men det där ljudet är verkligen äckligt.
    Har haft stort chokladbehov i helgen, tror det är hösten som gör det, ersättning för solen.

Kommentera

