Trååååkigt

Standard

Man har inte tråkigare än man gör sig…..Efter att ha gjort ett tappert försökt att elda upp huset – jag lyckades med konststycket att sätta icke-laddningsbara batterier på laddning. Det får man INTE göra, för då kan det börja brinna sa Kärleken med ”hur-osmart-kan-hustrun-bli-egentligen-blicken” – så lyckades jag till slut ladda 15:s gamla avlagda digitalkamera med nyladdade batterier. Allt för att dokumentera min urtråkiga dag.

Fötter Det är låååååångt ner till fötterna när man har ont i ryggen. Men om man envisas riktigt ordentligt så kan man med hjälp av skohorn, diverse svordomar samt lite djävlar-anamma få på sig ett par skor. Bara för att konstatera att man fått skoskav av just det paret. Svordomar igen, av med det första paret. På med ett nytt par. Ja!!! Redo för en underbar promenad runt omgivningarna.

Följer cykelvägen ner mot den stora vägen. Väntar en stund på att någon bil ska stanna för att släppa över en invalidiserad medmänniska. Det är det ingen som gör. Till sist blir det en lucka och jag stapplar över vägen. Och är förflyttad rakt ut i NATUREN.

Röda bär Här finns det buskar med vackra röda bär. Promenerar en stund till ( 2 minuter) och börjar nu närma mig de riktigt vilda skogspartierna. Anfallet kommer direkt från vänster: Uäck! En Killing Snail Killing Snail Den är antagligen på väg till någon extra smarrig trädgård i närheten, för den har en imponerande fart och lämnar ett långt, slemmigt spår efter sig på asfalten.

Efter att ha släpat mig runt i en dryg halvtimme på en runda som i vanliga fall tar 10 minuter börjar jag på att närma mig hemmets lugna, men ack så tysta, härd. Ingen att prata med – eller kanske snarare beklaga sig för, spy sin galla på eller nå’t…Det enda som möter mig är min kära dörrmatta: Welcome Man får helt enkelt vara glad för det lilla ibland!

Så var det plötsligt dags för lunch: Lunch Och idag blev det rikigt festligt – blomkålssoppa som var kvar sedan igår (jodå, inte så tokigt alls, egentligen…), bruschetta med tomat och fryst (mjaa…..) basilika. Ackompanjerat av nybubblat vatten från Soda Streamern och – inte minst – en Panodil!!!

Och inte var det slut på dagens begivenheter i och med detta. Nej då, det blev absolut nödvändigt att stappla ut på en liten shoppingrunda också. Vissa inköp går bara inte att stå emot: Shopping Nej, jag lovar – jag ska inte ta vägen förbi skolan i grannskapet i morgon…

Efter en så fullmatad dag känns ryggen ungefär som de här: Stenar

Men nu har min käre make anlänt till bostaden efter dagens slit i saltgruvan så nu tänker jag gå och berätta för honom hur förfärligt tråkig min dag varit och hur fruktansvärt synd det är om mig. Undrar just varför mina barn inte är hemma? 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. Det var väl en väldans trevlig liten berättelse med bilder om hur tråkig din dag har varit! Men se det kunde varit värre!! Du kunde ha haft mitt jobb och försöka hinna ifatt efter lillsemestern! Det är inte kul, men nu är jag snart ifatt! Kramisar och hoppas att din rygg känns bättre snart!

  2. Åhå, snuffan, jag lider med dig. Ibland vet man inte vad som är värst: att ha ont eller att ha rejält tråkigt. Men bilderna blev väl bra?
    PS. Spännande det där med batterierna. Jag är lite impad. Du saknar action – vad gör du? Du eldar nästan upp huset. Se där, det är friska takter, det. 🙂

  3. Jag tycker att din dag, bortsett från smärtan, verkade riktigt idylliskt och småtrevlig! God och nyttig lunch som lök på laxen och ett varmt välkommnande;-))
    Hoppas ryggen känns lite bättre i alla fall!
    Kram!

  4. Nu funderar jag på hur jag ska sätta sprätt på tillvaron i morgon….man kanske kunde låta potatiskastrullen koka torrt? Fast det luktar så äckligt…Nä, jag får nog hitta på något mera sofistikerat.
    Fast jag hade iaf lite kul när jag tog bilderna och knåpade ihop inlägget – alltid något!

  5. Vilket härligt inlägg, det var så trevligt att läsa om din dag och få se lite bilder därtill.
    Din lilla lunch gick ju inte av för hackor!!!!
    Kramizzzzz

  6. Är det nåt som du inte har så är det dålig fantasi! Kul idé med alla bilder på egentligen ingenting… de sa liksom allt!
    Jag känner mig ungefär lika frustrerad idag, för igår trodde jag att livet vänt mot den ljusare sidan, men idag visar det sig att så inte är fallet, alls.
    Ska iaf till läkare idag som banne mig ska få om han inte är en klok sådan.
    Hoppas denna dag blir bättre!
    Kram

  7. Ser att jag var rätt tuff inför läkarbesöket, men han var så dum så jag tappade orden… som vanligt. Nåja, ikväll känns ryggen lite bättre, det finns nog hopp. Ha det gott Prudie!

Kommentera

