En utmaning

Standard

REGLER:
Som utmanad ska du nu skriva sex st underliga/egendomliga saker om dig själv i din dagbok/blog. Där ska du samtidigt lägga till dessa regler. Utmana därefter själv sex nya personer vars egendomligheter du vill upptäcka!

1. Jag är ”uppslagsverk-o-holic”. Det har hittills inte hänt att jag lyckats begränsa mig till att bara ta reda på just det jag skulle ta reda på. Nej, jag bläddrar runt, hittar andra spännande saker, informerar gärna min omgivning och har ibland till att sluta av med glömt bort vad det var jag skulle ta reda på egentligen.

2. Faktaböcker bara älskar jag – och de kan handla om precis vad som helst (nästan iaf). 152 sätt att använda en begagnad disktrasa, hur man förbereder sig för att bestiga Mount Everest, Speed Cleaning & Clutter Control…..listan kan göras oändligt lång…

3. Har klara husmorstendenser…om jag har tid tycker jag att det är avkopplande att göra kroppkakor, handskära potatisen till Jansson, koka långkok, lägga in gurka, koka ärtsoppa, baka hur mycket bullar som helst och sånt.

4. Kan skratta så jag gråter och faktiskt också gråta så att jag skrattar.

5. Älskar uniformer, parader, flaggor och marscher. Har pejl på uniformer och gradbeteckningar från de flesta svenska förbanden, känner igen de flesta svenska regementsmarscherna och kan hela högvaktsceremonin vid Stockholms slott utantill – både när det gäller avgående- och pågående vaktstyrkas uppgifter och musikens insatser.

6. Måste alltid läsa innan jag släcker lampan på kvällen

7. Klarar inte av känslan av vått trä i munnen. Därför köper jag nästan aldrig glass på pinne. Tandpetare av trä är heller inte trevliga.

Lejonet ville ha sex punkter och Curlingmormor åtta – jag valde en gyllene medelväg och gjorde en lista med sju punkter. Men egendomliga är de ju, det inser jag när jag läser igenom dem. Men jag är nog lite egendomlig 😀

Utmaningen är fri för alla som vill prova – hur många punkter som helst!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Vått trä i munnen – urrk. Visste det inte, men insåg just att det tål jag inte heller! Tänk, varje dag lär man sig något nytt om sig själv 😀

    Svarade på denna utmaning för några månader sedan http://ettbultandehjarta.blogspot.com/2007/03/en-utmanande-kvinna-eller-bara-utmanad.html

    men skulle nog kunna byta ut min nummer 1 om alkoholism mot att jag inte tål vått trä i munnen. Så härligt, det trodde jag inte då jag skrev det!!!

  2. Shit kom just på att jag inte heller stå ut med vått trä i munnen (man lär sig nåt nytt om sig själv varje dag!)

    Svarade för några månader sedan på denna utmaning: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/2007/03/en-utmanande-kvinna-eller-bara-utmanad.html

    Och när jag rekapitulerar den egna listan kosntaterar jag att min topplacering: ”Helt styrd av alkoholen” knuffats ut från listan. Hurra, hurra! Kanske ska träsmaken få gå in som ersättare istället *flabbar lyckligt*?!

  3. Det var smart gjort att fixa ihop två utmaningar till en. Lite tjatigt kanske att undra hur det är med dig och din arma rygg, men jag undrar stilla ändå och hoppas att det i vilket fall inte har blivit sämre.
    Kramizzzz

  4. Pingback: Aldrig i h-vete « Pruddelutt här och nu

  5. Pingback: Deercats utmaning « Pruddelutt här och nu

  6. Hahaha…nummer 1 och 2 och 6 är jag. 5 är mamma. Morfar spelade i trumpet i ”kåren du vet” och lilla mams var alltid med.
    Så fort nåt marschaktigt sätter i gång, flyger hon upp, redo att steppa loss. 🙂

Kommentera

