Ordning och reda

Standard

Var inne med dagens post i 15:s rum (jo, ungdomarna får faktiskt ”riktig” post ibland, inte bara e-post och SMS). Mitt på 15:s för dagen mycket välstädade skrivbord låg en lapp:

Att göra – tisdag:
– Städa
– Plugga
– Lyssna på spanskan minst 5 ggr
– Duscha+ansiktsvård
– Top model+spela in Gilmore Girls

Det är ordning och redan med den tjejen! Jag betvivlar starkt att hennes bror ens skulle komma på tanken att göra någon liknande lista. Han får saker gjorda, ibland, ändå på något märkligt vis 🙂

Själv började jag genast fundera på om inte jag skulle göra en lista oxå…..typ:

– Ta med kameran ut på nästa varv runt kvarteret (tack för tipset, Lilla Blå!)
– Kom ihåg att det skulle bli sämre innan det blir bättre och nu är det sämre, alltså kan det bara bli bättre!
– Om jag ägnar mig åt ”silly walking” när jag är ute för att inte få spänningar i knäna (tack för tipset, Micke!) så blir min omgivning på gott humör
– Allt som inte dödar mig stärker mig
– Panodilfabrikanten ska också leva och hans barn vill också ha cyklar och sportutrustning

Kom inte och säg att jag inte försöker 🙂
 

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Du FÖRSÖKER som tusan, jag är jätteimponerad.

    Silly walking kan du desutom be någon annan fota, så vi härinne får lite smaskig underhållning med tiden.

    Klart du blir bättre! Du blir bättre än bäst!

  2. Du gör verkligen tappra försök. Hoppas att det blev lite fina kort.
    Det är ordning och reda på din dotter måste jag säga, smart gjort!!!
    Kramizzzz

  3. Vilken mogen liten kicka Du har.
    Ska geneast ta efter henne och göra en samma likadan lista så att jag får någonting gjort här hemma.
    Punkten med TV-program med inspelning var inte heller dum eftersom jag aldrig hinner med att se TV.
    Vad som tar min tid?
    Tja…*host*…jag sitter en del vid datorn;)
    Kramisar!!!

  4. Sorry vännen. Måste ju kila tillbaka och höra hur det är med din rygg????? Jag sträckte mig lite imorse, inget hände, men det gjorde förbaskat ont och då tänkte jag på er som nu har så förjordat ont i era ryggar. Hoppas hoppas att det är lite bättre idag!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

