Blåslagen

Standard

Nu vet jag precis vad naprapaten menade med att det skulle bli sämre innan det blir bättre. Känner mig blåslagen i hela ryggen idag, mörbultad, överkörd av tåget, fastnat under en ångvält eller nå’t.

Att sitta är inte att tänka på. Jag har riggat upp laptopen på arbetsbänken i köket och står och skriver nu. Men det är inte helt utan plågor det heller märker jag….Måste jag blogga då? Tja, någon måste jag ju gnälla på 😉 och dagen kommer att gå  extremt långsamt om det enda jag kan sysselsätta mig med är att stappla runt en halvtimma då och då i kvarteret. Att lägga mig ner är inget bra alternativ – det gör ont när jag ligger där och ännu ondare när jag ska försöka resa mig upp. Det finns en hel del saker som behöver göras här hemma, men de innefattar lyft och böjd rygg. Ingen hit det heller alltså.

Klockan är bara strax före tio och jag är redan spyless på läget. Jag känner mig väldigt onyttig och extremt uttråkad. Försök att hitta något positivt i min tillvaro just nu, den som kan – jag kan det inte!

Jo förresten – det är ett underbart höstväder ute och jag har varit ute en halvtimme i det. Det kunde ju ha regnat…..

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

13 responses »

  1. Nämen, här ligger jag lite efter, då ryggen inte klarat bloggandet. Ska till naprapaten idag…kan röra mig, men det gör förbannat ont, och har mycket ondare än jag visar. I natt har jag legat och mått illa av värken, men en nattskräcksdotter bredvid mig…FASEN Pruddelutten, vad det är synd om oss, och jag är inte det minsta sarkastisk, det är skitsynd om oss som har ryggskott för det gör mycket ondare än jag kunde föreställa mig… Och jag som har fibro har haft mycket ont i mina dagar, men det här är inte kul.
    Kram på dig!

  2. Ja det är jättesynd om oss!!!!
    Har börjat på att frysa och må allmänt illa nu också, vet inte om behandlingen igår satte igång något annat jag gick och bar på oxå. Lika bra det, kanske….Men kul är det INTE!
    Lycka till hos din naprapat!

  3. Herregud era stackare!!! Gå ut Prudie i höstvädret och försök njuta! Kanske du kan bli liiite distraherad… Här är också strålande vackert och runda blev längre än vanligt för jag ville inte gå in. Kram och krya på dig!

  4. Gör det som känns bra att göra. Att inte kunna vara och göra det man brukar göra är frustrerande. Att sedan be om hjälp med vissa saker är ännu jobbigare.
    Då man har ont i ryggen inser man hur långt det är ner till golvet och fötterna.
    Ta en promenad eller två stanna och lukta på alla höstens dofter, ta ett löv från ett träd och ta med det in.
    Ta det lugnt idag och ha en fortsatt bra dag!

  5. Som sagt, det kunde ju regnat också… Men allt elände behöver ju inte komma på en gång! Du får ägna dig åt stillsamma promenader och njuta av höstfärgerna. Min mamma som haft problem med ryggen i alla år tycker att värmedyna hjälper. Men så måste man helst kunna sitta…
    Krya på dig!

  6. Ta med dig kameran på promenaden och försök hitta nya spännande vinklar på än det ena än det andra. Gör ett PROJEKT av dina sjukdagar. Föreviga hösten i detalj. Lägg ut det på bloggen, bli filosofisk.

  7. vad får dig att tro att just jag kan hitta på 6 egendomliga saker om mig själv??? Jag som är så ….hmmmm…vanlig 😀 Det blir nog inte problem, snarare svårt att välja vilka jag ska ta med, tror jag…kommer en lista när jag har tänkt klart!

  8. Uschamej, jag lider med dig, jag blir trött bara jag läser att du måste stå och gå hela tiden. Hoppas nu att dagen ramlade på så gott det gick och att du i vilket fall inte har blivit sämre. Kramizzzzz

Kommentera

