Naprapaten

Standard

Det var inte så mycket att fundera på i morse, egentligen. Igår kväll när jag skulle ta mig upp ur soffan fick jag först ”ramla” framåt på golvet, ner på knä, och sedan resa mig försiktigt därifrån. Att ta sig ur en vattensäng kan i vanliga fall vara lite knepigt – med en ond rygg är det inte mindre knepigt. Jag lovar! Så när jag efter mycket bökande och stökande äntligen lyckades ta mig ur sängen i morse var valet inte särskilt svårt. Jag stannade hemma.

Fick en tid hos naprapaten redan idag och nu har jag kommit hem därifrån. Det var en märklig upplevelse. Den här naprapaten brukar få fart på Kärleken när han får problem med nacke och rygg. Han – naprapaten, alltså – var också lärare när jag gick min massagekurs. Så jag vet att han är pålitlig och att han vet vad han gör. Och tur är väl det….för man känner sig rätt så utlämnad när han sätter igång och böjer och bänder och vrider och sträcker. För att inte tala om när han pressar ut muskelknutor – det är inte njutbart…..och ljudet när det knäcker till i ryggen gör att man undar om man någonsin kommer att kunna gå igen 🙂

Naprapaten konstaterade iaf att jag var skadad i musklerna i ländryggen och att rörligheten inte var särskilt god. Dessutom sa han något i stil med att ”nu har jag gjort dig rejält illa så du kommer att bli rätt mycket sämre innan det blir bättre”. Jag kontrade med att jag alltid har ansett att han är en grym person som njuter av att plåga folk. ”Jaa – är det inte märkligt”, fick jag till svar. ”Och du skulle göra mig till en lycklig människa om jag fick plåga dig en stund till om ett par dagar. Passar det på torsdag?” Jo – vi slängde en hel del käft när jag gick min massagekurs….och det känns bra. Att man kan skoja om eländet iaf 🙂

Eftersom det är svårt att sitta, stå och ligga och det enda som egentligen funkar är att vara i rörelse så undrar jag nu hur det kommer att bli när det blir sämre. Jag lär väl märka det så småningom. Återkommer i ärendet. Nu ska jag stappla ut på en liten promenad. Bäst att passa på så länge det funkar.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Usch va hemskt det låter. jag kan förstå att det blir svårt att komma upp ur en vattensäng. Visst är det hemskt, när man inte vet om man vill sitta, stå eller ligga. Just hang in there! (det där lät lustigt, om man tänker på det jag skrev innan) 🙂

  2. Vem har smittat vem här? Har Kärleken smittat dig och sen har du smittat Märtagreta? Eller är det en typisk bloggsjukdom? 😉 Önskar kry på dig i a f. Kramar!

  3. Ja, vad du än gör så lägg dig inte ner för att vila;-)) Skönt att du kom i väg och även om det blir sämre så finns det ju hopp om en bättring. Ryggen är knepig och kan konstra en del så ta det riktigt försiktigt nu!
    Kram

  4. Håller tummarna för att du blir bättre efter att du blivit sämre!
    Ryggen är inte roligt att ha ont i, det vet jag. Men det brukar bli bättre efter det att det varit sämre.
    Take care!

  5. När jag skriver detta så undrar jag naturligtvis hur natten gick och om du över huvud taget kom ner och upp ur din säng. Det är inget vidare att ha så där i ryggen, om du kan så är det nog bara att stappla runt så gott det går och försök att hitta lite smått och gott att tugga på hi hi. Nej skämt åsido, jag hoppas verkligen att det snart ger med sig och att du inte mår för dåligt idag!!!!
    Krya på dig!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

