Tråkigt

Standard

Hu, en sådan trist dag det har varit! Det enda som har funkat något så när är att vara i rörelse. Att gå, utan att belasta armarna med något tungt. Men eftersom jag är lite vrång och sur och grinig idag har familjen inte varit så pigg på att följa med ut på promenad. De har hela tiden hittat på andra saker att göra – vika tvätt, byta hårddisk i datorn, städa garderoben och sortera strumpor. Kan någon fatta varför?

Kärleken som är husets självutnämnda superexpert på ont-i-ryggen cirklar kring mig och kommer med goda råd. Dessutom tjatar han på mig att jag ska ta medicin stup i kvarten. Gissa om han är tjatig och om jag är trött på honom. Och han på mig kan jag ju misstänka….

Just nu sliter jag med frågan om jag ska vara hemma från jobbet i morgon eller inte. Jag märker ju att det är bra att vara rörlig – men, när en mig närstående person (guess who….) fick ryggskott en gång så bestämde han sig för att jobba – även han kan vara envis som en gammal get. Så han stod vid sitt höj- och sänkbara skrivbord och jobbade en vecka. Med den påföljd att han fick inflammation i ett knä istället. Det vill jag inte ha. Så kanske att man skulle hålla sig hemma ett par dagar, gå långa promenader och se till att komma iväg till en naprapat. Och ser man det ur arbetskamraternas perspektiv så kunde det ju vara skönt för dem att slippa en överkäck Prudie som ska hållas på mattan av Mrs Structure….

Nu står Kärleken och trampar bakom ryggen och tjuvläser. I ena handen har han ett glas, i den andra två Panodil. ”Du – så där illa är det inte. Det är mycket värre…..”. Vänta bara – hämd är en anrättning som smakar bäst kall…..när det här har gått över ska jag ge igen. Mohahahaha…..jag ska bara gnälla färdigt först 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Vad jobbigt. Ryggont är så vidrigt! Det är förmodligen bra om du tar det lite lugnt medan det gör akut ont. Att bedöva smärtan brukar enl min erfarenhet bara förlänga lidandet och göra att skadan tar längre tid att läka. Men vad vet jag – jag är ju inte läkare (inte ens tandläkare). Bara patient.

  2. Jag tycker att ni har en sån härlig stämning hemma hos er, det verkligen genomsyrar dina inlägg, härligt att läsa, men inte lika härligt vad gäller ditt ryggskott, man kan ju bli grinig och vansinnig för mindre.
    Hoppas att du nu tog emot dessa panodil för det kanske hjälper lite grann i vilket fall.
    Tycker nog att du ska vara hemma några dagar och få ordning på din rygg, gärna ta långpromenader som du sa och bara göra det som du kan och känner för. Sköt om dig och krya på dig!!!!
    Kramizzzz

  3. Jag hoppas att du har sovit hyfsat bra på saken! Är du inte alls bättre så stanna hemma! Finns faktiskt ingen anledning att pressa sig själv och riskera att bli sämre…
    Krya på dig!

  4. Ja, jag håller med ”Lejonet”.Jag hoppas att du är hemma idag.Ryggont är inte att leka med,och det blir bara värre om man anstränger sig.Du kan vara rörlig ändå, HEMMA!! 🙂
    *krya på dig kram*

  5. Inte gnäller du! Det låter fruktansvärt jobbigt det du har och får jag säga min mening skulle du ha sjukskrivning i flera dagar.
    Ja visst är det jobbigt med folk som tjatar runt i kring en när man mår dåligt!
    Krya på dig och ta det lugnt.
    Kramar

  6. Lyssna på Kärleken…Stanna hemma och det där med tabletterna jag tror att han har rätt…fick själv en dunderkur…3 ggr om dagen, hmmm jag som är lite skeptisk till sådant får lära mig att lyssna på vad Doktorn säger 🙂 Rörelse är bra vid ryggskott! Fungerar det på jobbet???

  7. Stanna hemma, å håll dig rörlig är mitt tips :). Å kom ihåg att även stela knän och höfter kan bidra till det onda, så tveka inte att gå runt som gummimannen med böjda, sviktande knän 😉 ! Eller som du som pythonälskare så väl känner till: Tillämpa nån silly walk 🙂 !

  8. astråkigt med den där himlans ryggskrutten! Förstår dig precis! Men tror du vinner på att ta det lugnt några dagar…kanske stretcha den lite försiktigt i ”babypose” och på golvet med sneda tänjningar med korsryggen i golvet. allts ligga still en stund åt varje håll…. inte tänja på..då blir det en rörelse istället för stretch. Kära nån..hoppas det lättar för sig. *varma massagekramar**

Kommentera

