Förbaskade rygg!

Standard

Min förbaskade rygg har ballat ur igen. Inte kul 😦

Det är sisådär 10 dagar sedan jag hade rejält ont i ryggen. Då trodde jag att det berodde på att jag överbelastat en maskin på gymmet. Det onda gav med sig lika fort som det kom, men i fredags började det på att kännas skumt igen. Och gårdagens event på Kärlekens jobb innebar en hel del stående, gående och sittande på sittunderlag på gräsmatta. Jag kände mig lite trött i ryggen när vi kom hem igår på eftermiddagen.

Kvällen tillbringades hemma hos goda vänner enligt det vanliga programmet – god mat,  rödvin, prat och skratt. Och jag lyckades förtränga rygghelvetet nästan hela kvällen. Idag är jag lika mjuk som ett farthinder i betong och har jävulskt ont igen. Grrrr…..det här har jag INTE tid med!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. not nice! ryggen är knepig…man kan göra sig illa på en sekund och det kan ta ett år innan man blir normal igen. Det värsta är att man ofta gör sig illa utan att göra något skumt. Jag lutade mig en gång mot en bar och sedan när jag skulle sta upp igen så gjorde det ont! korkat, eller hur?

  2. Dessa ryggar är ett kapitel för sig själva, det kommer oftast som en blixt från en klar himmel. Nu får du ta det lugnt (himlans smart råd eller hur) och hoppas att detta inte blir så långvarigt.
    Kramizzzz

Kommentera

