Cykeltur med 15

Standard

Testosteronfalangen var utkallad på militärt uppdrag på eftermiddagen, så 15 och jag hade huset för oss själva. 15 undrade om jag ville följa med ut på en cykeltur. ”Jag tänkte åka ut och fota en stund, du kan få följa med och hålla objektiven åt mig” sa 15. Tack det var ju snällt, tänkte jag. Och så trevligt att ha en funktion att fylla 😉

Vi cyklade iväg. Det blåste ordentligt, men solen värmde skönt i ansiktet. Någonstans i luften kunde man ana en viss skärpa, det går mot höst nu. Vi cyklade ner mot den lilla bäcken som rinner i närheten. Följde bäckens vindlingar, tittade på svanarna vars grå ungar nästan är större än sina föräldrar. Hittade ett litet vattenfall. Andades in den friska luften. Ramlade på en mördarsnigel – uäck! Pratade om ditt och datt, om stort och smått , om viktigt och oviktigt.

Det var så härligt att bara titta på 15. Hon var så engagerad och fokuserad, letade efter motiv både i det stora och det lilla, var så nöjd när vinkeln och ljuset blev precis som hon ville ha det.

Vi tittade på varandra och konstaterade att livet är härligt 🙂

Här är ett smakprov på dagens begivenheter:

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Vad härligt att få göra en utflykt tillsammans så där, sen måste jag säga att hon är otroligt duktig fotograf din dotter!!!!
    Kramizzz

Kommentera

