Lagar är till för att följas….

Standard

….eller?

Bloggkamraten Sam Zodiac hade ett kul inlägg om en knäpp lag i USA idag. Jag kliade mig länge i huvudet för att komma på var jag hade läst om sånt. Det var inte så länge sedan….Till slut trillade poletten ner. Här är artikeln!

Kärleken meddelar att han tyckte det var väldigt svettigt när han var i Chicago. Att fiska i pyjamas har nämligen alltid hört till hans favoritsysselsättningar 😉 Och du Lejonet – du får inte följa med mig på bio i Baltimore, bara så att du vet….

Bäst att printa ut hela listan och spara den till nästa gång det bär av till andra sidan Atlanten. Så att man inte gör bort sig 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Skoj lista…tack för skrattet 🙂 Och nej jag har inte berättat om mitt hemliga liv här ännu… lite måste det finnas kvar att ”utforska” 😉 Ha det!

  2. det var synd, Prudie, jag har alltid drömt om att åka dit med dig! Då får jag väl gå och jaga val i Utah i stället. Undrar vad man kan hitta valen?

  3. Vilken lista! Det kan verkligen vara svårt att hålla sig inom lagens gränser ibland. 😉
    Det är verkligen ofta jag sover på ett kylskåp eller knuffar en älg ur ett flygplan. Undrar vilka det är som lagstiftat om dessa helfestliga lagarna?
    Ha en bra dag!

  4. Haha, ja Gud så roliga lagar. Det är ju inte utan att man undrar när, och hur lagarna uppstod. Jag undrar också om fallskärmshoppet går för sig om jag gifter om mig, eller om det räcker med att man varit skild? Jag har ju ett tandemhopp att ta ut, hade tänkt mig det i Florida, en söndag…

  5. Misstänkte nästan att du hittade inspirationen till det här inlägget hos mig.;) Det här med att man inte ens får svära på minigolfbanorna i Long Beach tog mig hårt. Nå’n måtta får det väl ändå vara!:)
    Kram!
    P S Förresten tycker jag att den där inlagda valen i Salt Lake City var så dålig att den blev bra! Hehe..

Kommentera

