Fredagspirr

Standard

Var och handlade på den stora stormarknaden i shoppinghelvetet utanför stan efter jobbet. Det blev en veckas mat och en massa stapelvaror, så nu är kylskåp och skafferi proppfulla igen. Och på söndag återvänder 17 till hemmets lugna (?) härd efter dryga två veckors landslagsfrånvaro, så risken är väl stor att kylskåpet ekar tomt redan på måndag kväll igen.

Nåväl, när jag gick där plockade in matvaror upptäckte jag att jag hade ett litet leende i mungipan och en glad känsla inombords. Det tog ett tag innan jag kom på vad det var…..Det var ju fredagspirret som infunnit sig igen! Pirret som kommer när man vet att man bara ska jobba en dag till och sedan vara ledig över helgen. Det har sina poänger med att vara tillbaka på jobbet – fredagspirret är en av dem. Påminn mig om det på måndag 😉

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Ja, det är underbart när man känner helgen närma sig.Problemet är ju att den går så förbaskat snabbt bara.jag älskar verkligen fredagen, för då har man hela helgen framför sig :-)Söndagen?!Inte lika kul 😉

  2. Japp, det pirret känner jag också igen. Ganska så mycket skönare med det är med söndagstressen på söndag kväll.
    På lördag går både Riddarfjärdssimmet och Midnattsloppet. Antar att det blir paus dit för att se hur det går för bror.
    Ha en skön fredag!

  3. Ja den känslan är härlig, nu när jag är hemma så borde man ju inte känna så, men faktum är att jag gör det ändå, mycket beroende på att väckarklockan inte ringer och så får man fika morgonfika med guben sin.
    Kramizzzz

Kommentera

