Grr…..

Standard

Tillbaka på jobbet igen! Det första jag gjorde var att öppna jalusiskåpet och släppa ut Mrs Structure 🙂 Jag tänkte nämligen som så att om någon ska klara av att komma tillrätta med semesterkilona så är det nog hon. Det är ju Prudie som har druckit rödvin och kall öl, ätit vitlöksbröd, festat på glass och danska smörrebröd. Så ärligt talat tror jag inte att Prudie är särskilt mycket att räkna med i dessa nya tider som randas…..

Mrs Structure anmälde oss alla tre till en viktbevakningstjänst på nätet. Och idag skulle vi tillsammans (Me, myself and I, typ…) knappa in alla nyttigheter vi har festat runt på under dagen. Men det är lögn i h-vete att vi ska kunna lyckas med det. Ena stunden går det inte att logga in på webplatsen, nästa stund kan man logga in men inte registerera något, efter ytterligare en stund kan man registrera två eller möjligtvis tre födoämnen. Sedan hänger sig hela klabbet igen. Grrrr…..Och det är inte våra datorer eller bredbandet som är problemet – allt annat jag försöker göra fungerar nämligen precis lika snabbt och bra som vanligt. Jag kunde t o m logga in och kommentera på andra sidan – och det säger ju en hel del…..

Nu besitter jag en hel del grundläggande kunskaper i näringslära, så jag kan nog säga på ett ungefär att jag har lyckats ganska bra på den första dagen av resten av mitt liv. Men eftersom Mrs Structure har betalat för en tjänst där det finns kurvor och diagram och allt annat smått och gott en vän av ordning kan behöva i detta sammanhang så vill vi gärna ha del av alla de faciliteterna, tack! Fast frågar jag Prudie är väl risken stor att hon rycker på axlarna och tar sig ett glas rödvin istället 😉

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

13 responses »

  1. Det är nog inte meningen att skratta men jag skrattar så gott åt hur du beskriver situationen. Sorry 😦

    Vad gäller min mamma så har jag bokat tid. 🙂

    Kramar

  2. Jamen om man kan skratta åt eländet blir det ju genast mycket roligare!! 😀

    Toppen – jag ser fram emot att iklä mig klänning, frågan är väl bara om jag uppföra mig i en sådan….jag tvivlar starkt på det 😉

  3. Rödvin tror jag är bra. Jo jag tänker att om man tar några glas vin, då blir man ju så glad och pigg att man bjuder upp älsklingen å rockar loss lite på vardagsrumsgolvet och…vips så har man bränt en jädrans massa kalorier. Lite långsökt men… 😀 Ha en bra kvälll och kram!

  4. Skrattar fortfarande! Den var bra.
    Önskar mrs Structure lycka till med allt samt önskar Prudie en skön fortsättning med lagom mycket rödvin. 🙂
    Ha en skön kväll!

  5. Hm, har också anmält mig till en sån där site, men det funkar så dåligt och då ledsnar jag, så nu kör jag själv, med varierande resultat, jag har nämligen en liten livsnjutare inneboende i mig, hon är större än fröken duktig, och hörs och syns mera… ja, det säger sig självt, fröken duktig lever ett liv i lätt skymundan…

  6. Förlåt Pruddelutt, men jag började garva när jag läste ditt inlägg! :0) Det var riktigt skojigt skrivet.
    Går säkert bra att ta ett glas rött mellan varven ändå!
    Ha det gott
    Wendla

Kommentera

