På vift med Lejonet

Standard

Igår hade vi en riktig höjdardag.

Efter en rejäl frukostbuffé på hotellet blev Kärleken, 15 och jag upplockade av Lejonet och Maria. Det var utflyktsdags. Vi hamnade bl a på en utställning där det fanns mycket spännande att titta på. Det blev en hel del ”Men undrar hur han tänkte här….”, ”Oh vad fint – men titta, härifrån ser det ju helt annorlunda ut” och ”Den skulle jag vilja ha hemma. Jag vet precis var den skulle stå”. T o m 15, som efter att tappert ha kämpat sig igenom ett besök på Guggenheim-muséet i New York konstaterade att ”nu har jag verkligen försökt, men jag tycker inte att det är kul att titta på tavlor”, tyckte att den här utställningen var en riktig höjdare. Men nu var det ju inte bara tavlor att titta på, förstås.

Vår utflykt rundades av med middag hemma hos Lejonet och Maria – det blev ännu en trevlig kväll i sällskap med nya vänner. Det är märkligt med bloggen – för ganska precis ett år sedan ramlade jag in i den här världen och träffade på det Spanska Lejonet. Ett år senare sitter vi tillsammans runt ett matbord med respektive, barn och hund och har en riktigt trevlig kväll. Tiden sprang – som den alltid gör när man har trevligt. Vi fick ta långa benet före till bussen för att inte missa 17:s landslagsdebut.

Tack Lejonet och Maria för en jättetrevlig utflykt och en god middag! Vi ser fram emot när ni kommer på besök till oss 🙂

Just det – böckerna vi pratade om är:
Berättelsen om Pi av Yann Martell och
The curious incident of the dog in the nighttime av Mark Haddon

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Så du och Kärleken har träffat Lejonet och Maria, Prudie? Vad kul! Ja, som sagt…undrar om man inte ska fixa till en bloggträff någonstans där bloggartätheten är som störst? Borde väl rimligen vara i närheten av Tjockholmen, eller hur?
    Kram!

  2. Ja, ni har verkligen ”hittat” varandra.Vad kul att man blir vänner i ”riktiga livet” också 🙂
    Det måste kännas underligt ändå, att mötas första gången, eller?
    Kul i alla fall 🙂
    *kram*

  3. Vad roligt att träffas och finna varandra på de sättet som ni gjort. Roligt även för era respektive.
    Men på något sätt måste det känt konstigt eller är det bara jag som tycker det?
    Önskar dig en skön dag!

  4. Första gången vi träffades kändes det ganska overkligt…det var mycket ”tänk att du finns” och ”det där känner jag igen” ”vad kul att få se vovve” osv. Därför var det extra roligt att få ses en gång till så relativt snabbt inpå. Då hade ju den värsta nyfikenheten lagt sig och man kunde koncentrera sig lite mer på att umgås…Och det var riktigt kul!!!

Kommentera

