Varmt

Standard

Nej nej – jag lovar! Jag tänker INTE gnälla på värmen. Det är skönt 😀

15 och jag har varit en sväng på stan, i sällskap med en att-göra-lista med fem punkter. Två av dessa vek vi genast ner p g a värmen. Att t.ex. stå i en provhytt och prova ut en ny sport-BH kändes inte kul alls idag, när man är lite småsvettig över hela kroppen. Sport-BH:ar ska vara trånga och supertajta – och blotta tanken på att klämma in sig själv och semesterkilona i en sån (det är jag som dras med semesterkilon – inte 15) gjorde att det blev ännu varmare och svettigare. Det får vara till en annan dag, helt enkelt. Höstjacka till 15 tar vi också en annan gång. Några nya gardiner till 15:s rum blev det inte heller, vi hittade helt enkelt inget som föll någon av oss i smaken, så vi får väl leta vidare. Däremot inhandlade 15 en kassabok och råmaterial till tackkort som ska skickas ut nu efter konfirmationen. Alltid något!

Vi slog oss lösa på en liten hämtlunch, i skuggan under ett stort träd i en park. Under vår lunch avhandlade vi viktiga frågor som

  • varför man ALLTID spiller på sig om man är iförd vita byxor eller vit kjol 
  • hur man på bästa sätt skriver kassabok när man ska börja ansvara för alla klädinköp själv
  • vilket program på gymnasiet som är bäst om man vill bli ”läkare, fast inte en läkare som är så blodig utan mer en som tar hand om såna som är lite knäppa eller gör konstiga saker. Och så vill jag plugga till det i Australien – går det?”. SYO-nissen, eller vad det nu kan heta nu för tiden, kommer att få det svettigt med 15 i höst inför gymnasievalet, stackars människa 😉
  • varför killar alltid tror att de kan allt

Tjejsnack på hög nivå!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

3 responses »

  1. Kanske hon vill bli psykolog? Finns säkert! Nåja, äldsta fröken gick ut gymnasiet med full pott och undrar”Varför måste man bli läkare bara för man har bra betyg!” Jag ska bli journalist! Usel arbetsmarknad men hon skriver fantastiskt så här är en besvärlig dam till;-))

Kommentera

