Kompromiss

Standard

Funderade en lång stund i går kväll på hur jag ska hantera den kommande veckan. Jobba hela veckan? Jobba några dagar? Inte jobba alls?

Det hela kokade ner till en kompromiss: Ledig måndag-tisdag, jobba onsdag-torsdag, ledig fredag. Det känns som en bra kompromiss, tycker jag. Det blir lite mjukstart den här veckan och totalt sett har jag plockat ut fyra veckors ledigt, vilket jag vet att jag behöver.

Idag skiner solen – jag förstår att det känns lite kymigt för en del som går tillbaka till sina jobb nu och som har lidit av den i mångas ögon dåliga sommaren. Själv har jag inte lidit särskilt mycket – man får helt enkelt klä sig efter vädret och även anpassa aktiviteterna. Visst hade det varit trevligt med lite fler soltimmar, men å andra sidan tycker jag att det är SÅ skönt när det inte är en bastu i sovrummet och man får sova gott (nåja, det är ju det där med snarkningarna oxå….). Det är liksom inte lönt att hetsa upp sig på vädret. Man kan ändå inte göra något åt det.

Ska strax väcka 15 – vi har lite ärenden att uträtta idag.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Jag förstår dom som t.ex jobbar i fabrik och skulle velat ut i solen men själv håller jag med dig. Det går att göra saker bara man klär sig rätt och eftersom HELA min etta ligger i söderläge måste jag säga att det var skönt att inte bo i en bastu som jag gjorde förra sommaren. 🙂

    Fick grundskalle på min sida. Vad är T9???

    Kramar 🙂

  2. Skönt att få en mjukstart efter semstern. Dock har inte alla den möjligheten.
    Jag klagar inte på vädret utan jag tycker att det varit ganska ok även om solen inte visat sig varje dag. Fast jag har inte badat ute ännu, det grämer mig lite.
    Ha en skön ledig måndag!

  3. Kan hålla med dig om att man måste anpassa sig efter vädret, och det har ju gått bra, men jag tycker man inte är lika pigg som man borde vara.1 månads semester borde göra en utvilad och pigg 🙂
    Bra kompromiss förresten 🙂

  4. T9 är en fiffig grej när man skickar SMS – man trycker bara en gång på varje knapp (inte två för att tex skriva ett b) och sedan listar mobilen själv ut vad man försöker skriva. Ibland får man stava orden fullt ut men väldigt många gånger blird et rätt med en gång. Det är supersnabbt!
    Bad saknar jag också – helt klart! Men än är ju inte sommaren slut….

  5. Du har helt rätt inställning till vädret tycker jag, i och för sig så kan jag förstå när man lackar ur när det bara regnar och regnar, men jag måste säga att jag är helnöjd med sommaren. Den har inte varit ”som vanligt”, den riktiga sommarvärmen kom tydligen idag, men men , bättre sent än aldrig!!!!
    Bra uppdelning av veckan tycker jag!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

