Uppslukad

Standard

Jag har varit lite isolerad ett par dagar. Mentalt iaf.

I början på veckan kunde jag äntligen hämta Stieg Larssons ”Män som hatar och kvinnor”. Och sedan har jag läst…..Efter ett par sidor satt jag fast som i ett skruvstäd och det gick bara inte att sluta. Idag har jag klarat av slutet – upplösningen av mordhistorien och huvudpersonens återupprättelse. Puh en sån pärs det har varit!

Jag tror att jag lugnar mig ett tag innan jag beställer del två. Det tar på krafterna att bli så uppslukad av en bok 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Jag vet. Läste de två första i ett sträck. Sedan var jag spyfärdig på Stieg Larsson och alla hans kaffedrickande personer. Den tredje får vänta.
    Kram på dig, Pruddelutt. Ha det gott!

  2. Jag har läst bok 1 och 2 i början av sommar. Och igår – äntligen – så köpte jag bok 3. Jag har skjutit upp detta inköp för att ha något att njuta av när jag har börjat jobba igen. Såå bra. Jag tyckte bok 2 var ÄNNU bättre än bok 1. Lyckliga du som har den kvar att läsa!

  3. Den ligger uppe under en stol i sovrummet och jag har inte läst den! Varför ligger den där? Jag ilar;-))

    Kaffedrickande personer…Påminner om ”Femböckerna”! Där var det teatime hela tiden;-))

  4. Jag fastnade i en intressant bok i natt. Man ska bara läsa lite till sen… är klockan mittinatten. Kram och ha en bra och solig måndag!

  5. Hehe, javisst är det svårt att lägga böckerna ifrån sig (har läst de båda första) 😉 … Även om jag knappast kan påstå att prosan är särskilt effektiv eller utvecklad… Menar att böckerna sannolikt skulle kunna bantas en del med ett effektivare språk, som inte gräver ned sig i små sk*itdetaljer och som inte styltar upp 4, 5, 6, 7 meningar efter varann med personliga pronomen (språket blir rätt styltigt emellanåt).

    Men, men: Det är la jag som är lite väl krävande, som vanligt ;). Kommer sannolikt att ta mig an tredje delen, dock, när den kommer ut som prisvärd pocket.

Kommentera

