På riktigt – igen!

Standard

Då har jag gjort det igen, då. Träffat en bloggis på riktigt. Och inte vilken bloggis som helst – utan Lejonet. Han som faktiskt är skyldig till att ha puttat ner mig i bloggträsket 😉 Jag tog förvisso det sista klivet själv, men hela vägen fram till kanten har Lejonet puttat på, en liten bit i taget. Hela förra hösten tog det, så han verkar vara en ytterst tålmodig man, den käre Lejonet 🙂

Om någon undrar så är träff av bloggisar på riktigt inte min nya sport. Jag har ingen lista som jag betar av (fast det kanske vore nåt…hihi), om det är så att någon bloggis oroar sig för att Prudie ringer på dörren en dag….Det är väl snarare slumpen som gjort att det har blivit som det blivit.
Vita hatten var på genomresa i min stad i våras och undrade om vi inte kunde ses en kort stund. Och Lejonet….i våras fick jag reda på att 17:s sommarlov skulle föra oss i familjen till Lejonets hemstad två gånger. Jag tänkte spara på den informationen till lite längre fram. Men precis i samma veva berättade Lejonet på bloggen att han drömt att en bloggis med familj varit på grillparty hemma hos Lejonet – den bloggisen var jag! Tankeöverföring? Det hela var så dråpligt att jag gjorde precis tvärtemot vad jag hade tänkt – jag berättade för Lejonet redan någon gång i mars vad som var på gång till sommaren. Och vi bestämde att vi skulle ses – så klart!

Igår var det så dags. Vi lämnade 17 på andra sidan Lejonstaden, tryckte på nästa resmål på GPS:en och åkte iväg. Den här gången kändes det inte lika nervöst. Jag vet inte om det berodde på att vi hunnit vänja oss vid tanken så länge eller om man börjar bli van vid spänningen nu 🙂 Vi hittade utan problem, parkerade bilen och Lejonet himself kommer oss till mötes. Vi kramades och konstaterade att vi nog såg ut ungefär som vi hade tänkt oss.

Så gick ett par mycket trevliga timmar. Vi pratade om ditt och datt, skrattade, skojade och hade trevligt, samtidigt som vi drack kaffe och åt världens godaste och vackraste hallontårta (kan man få receptet??). Det var så roligt att få se Marias fina trädgård och alla rosor och hälsa på världens ”största” vakthund – Vovve 🙂 Av någon anledning var Vovve ytterst misstänksam mot Kärleken – ända till det var dags att åka hem. Då satte hon sig resolut på Kärlekens fötter och ville bli kliad en stund till.

Vi hade mycket att prata om och tiden gick väldigt fort. Eftersom vi hade ett par timmar att köra hem fick det inte bli så sent. Men det kändes helt OK – för vi ses ju snart igen! Redan nästa helg! Då är det gemensam utflykt på gång på lördag – exakt vad vi ska hitta på får bli lite beroende på väder och vind.

Tack för en trevlig eftermiddag – Lejonet och Maria! Det ska blir riktigt kul att träffa er igen till helgen 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

4 responses »

  1. Men gud vad kul!!
    Jag tror du är en sån människa som det är väldigt lätt att tycka om.

    Ang. kommentar hos mig: Så roligt att du också har en sån där bästa vän. Visst är dom guld värda.

    Jag satte upp en nej till reklam på min dörr för 3 år sedan och nu har alla i trappen gjort det och brevbäraren är så glad, han sa det till mig en gång.

    Kramar till dig 🙂

  2. Vad roligt! Ett bra och sätt att träffa nya vänner på, men jag vill nog bara ha er bloggare på det avståndet ni befinner er på nu.
    Jag tycker det var roligt att den stora vovven accepterade din kärlek till slut och satte sig ner och tillät sig bli klia bakom öronen. 😉
    Ha en skön söndag!

Kommentera

