All time high

Standard

Det har varit en tuff semester i år. Och då tänker jag inte på vädret – visst hade det varit skönt med lite mer sol och värme. Men vi har ändå haft ganska bra tur med vädret när vi har varit på resande fot. Jag tänker inte heller på semesterkassan, vi har inte varit så vidlyftiga av oss i år. Visst handlades det en del i Border Shop i Sassnitz och en del restaurangbesök har det också blivit. Men inga överdrifter här heller. Dessutom har vi lyckats hålla sams hela tiden 😉

Näe – det är vågen som har det lite tufft nu….En vecka på hotell i Tyskland med frukostbuffé, middagsbuffé och däremellan Thüringer Wurst med Sauerkraut till lunch och förstås en och annan öl under dagens lopp är tufft. 

Efter den tyska ”hälsokuren” hämtade vi upp kidsen och fortsatte vidare till Danmark där det -tro det eller ej- har slunkit ner ännu mera öl, smörrebröd av diverse olika sorter, rödspätta och remoulade, danska wienerbröd med chokolääääääde och -förstås- en och annan våffla med glass, grädde, sylt, guf och gräddbulle. Och inte nog med det: I Helsingör finns en pizzeria som bakar de absolut godaste pizzorna jag har ätit. Favoriten är toppad med breasola, ruccola och färskriven parmesan. Det är ett par år sedan vi var där sist, så givetvis måste det ju undersökas om kvalitén fortfarande håller i sig. Bäst att göra det två gånger för att vara på den säkra sidan 🙂

Summa summarum plus 3 kilo på knappt två veckor! Kalasbra jobbat! 😀

Det får bli hårda tag med start nästa vecka. Kärleken har annonserat att han gärna ansluter till min dietplan. Jag tror inte att det blir några större problem – jag har fixat det förut och det kommer säkert att gå bra den här gången också. Jag ska bara ta en tårtbit till innan jag börjar 😉

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Ja, det gäller att inte förhasta sig! Viktiga och avgörande beslut passar bra att diskuteras över en tårtbit;-))
    Har också lagt på mig ett par tre kilo och håller diet nu. Första veckan var tuff! Andra veckan som jag är inne på nu har gått enkelt! Tanvärk, penicillin som ger vaga magsmärtor och alkoholförbud underlättar;-)) Inget ont som inte har något gott med sig alltså! (Men på lördag ska jag frossa)

  2. Ja det där flytande kalorierna är svåra tycker jag….just nu är jag så trött på fet mat med minimalt med grönsaker, så det är inget problem att lägga om kosten där. Tårta och kaka kan jag också klara mig utan. Men vinet…..och ölen…..och den lilla ostbiten….
    Men där är bara att bita ihop – och det brukar ge sig nästan av sig självt när jobbet och träningen kommer igång igen.

  3. Det är svårt att gå ner i vikt! Vår äldsta pojke tillverkar Cocosbollar arraks – kaffe – smörkola etc. Dom är bara sååååååååå goda 🙂 Kram!

  4. Jag tycker att vår våg visar olika varje gång jag ställer mig på den, så istället har jag ett par långbyxor som sitter perfekt och de sätter jag på mig när jag börjar bli fundersam. Så de byxorna är min vägvisare vad gäller vikten!!!!
    Kramizzzz

  5. På sommaren och semestern tycker jag att det är ok att unna sig både det ena och andra. God mat och god dryck är några av delarna som påverkar kvaliten på ledigheten. Så jag räcker upp handen och ställer in mig i ledet bland dem som gått upp under sommaren. 😉 Inget direkt roligt, men jag hade roligt under tiden jag gjorde det.
    Ha en fortsatt skön fredag!

Kommentera

