Eftermiddagsfika med Znoggetårta

Standard

15 tyckte att det har varit alldeles för dåligt med fika på den senaste tiden. Så hon fixade lite fikabröd till eftermiddagen:

Tårta

Till tårtan serverade hon kaffe i gammaldags koppar med guldkant och krusiduller.

Undrar just vad det ska bli av henne? 😀

Tårtan smakade alldeles utmärkt – 15 hade fyllt den med mosade hallon, vaniljkräm spetsad med rivet citronskal och så toppat med vispad grädde under marsipanlocket. Jag skickar en bit till Znogge – GRATTIS på din födelsedag 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Nej men det är ju min absoluta favorittårta! Så fort marsipan eller choklad är inblandat så är jag hopplöst förlorad!

    Hon kommer att gå långt, det är jag säker på!

    Tack för tårtan!

  2. Ser gott ut och låter gott, här har jag bakat hallon och blåbärspaj och den gick inte av för hackor den heller, med både fiberhavregryn, dinkelflingor och dinkel mjöl, muskovadosocker och råsocker, så var den nästan nyttig också, delvis 😀
    Nu är det bara en pytteliten bit kvar så jag funderar starkt på att förse mig innan nån annan hinner före! Hemskt va 😉
    kram och god kväll!

  3. Åhh jag e så sötsugen så jag håller på att dö, och var man än går in på för sida så är det bakverk ;-( Jag har en paj i frysen som snart ligger pyrt till. Kramar!

Kommentera

