Kvällens kombination

Standard

Inte riktigt renlärigt, kanske…..men väldigt gott 🙂

Whisky och Bassetts

I skålen: Riktigt färsk Bassetts lakritskonfekt.
I glaset: Blackadder Peat Reek. Riktigt rökig whisky från Islay, buteljerad i februari 2006. Och en gnutta vatten, förstås.

Ha en trevlig kväll alla bloggisar 🙂 Det tänker jag ha…..

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Mmmm! Bassets lakritskonfekt är en av mina favoriter men den ska vara färsk! Det är den ofta när man köper den på båtarna. Dåliga kopior undanbedes vänligt men bestämt! Tyvärr har jag alkoholförbud pga. penicillinet annart ser kombinationen synnerligen tilltalande ut i mina ögon! Men bättre tider kommer väl…
    Trevlig kväll!

  2. Godis var det länge sen jag åt, om man inte räknar mörk mörk choklad, men Bassets lakritskonfekt är en höjdare. Whiskey däremot, det ratar jag inte, det är ju NYTTIGT 😀

  3. Bowmore Enigma och Surf kom med oss hem oxå (himla bra pris på båten). Fast den är inte tillräckligt rökig för att matcha den söta lakritsen, tycker jag. Så det fick bli Blackadder igår. Och den är rökig….

  4. Choklad till whisky är inte heller dumt! Men till den riktigt rökiga är den söta lakritsen oslagbar! 🙂 Och självklart – den måste vara färsk och äkta – annars kan det kvitta!

Kommentera

