Semester

Standard

semester Nu är det äntligen semester! Det blev en lugn dag i saltgruvan – inga brandkårsutryckningar, och jag kunde lätta hemåt strax efter lunch. Varför jag tjuvstartar så här? Mitt i veckan? Jag behövde helt enkelt vara på plats i början på veckan, men såg egentligen ingen anledning att jobba hela veckan lång. Och man måste ju inte alltid börja semestern en måndag, tänkte jag….

Nu ska jag lata mig ett par dagar – hängmattan och laptopen vore en utsökt kombination, men det gick käpprätt åt…..eftersom laptopen är inne på reparation. Men hängmattan och bok känns bra. Likaså hängmatta och en sval pilsner. Hängmatta och ett glas rött skulle kunna funka till nöds också. Och är hängmattan upptagen så kanske studsvarianten är ledig. Det löser sig….

Lite blogglat kommer jag också att vara – det får bli som det blir helt enkelt. Och skulle det inte bli så mycket bloggande så hoppas jag att sommaren kommer nu (vi är ju några stycken som har beställt det) och att alla bloggisar har det riktigt, riktigt gott framöver 🙂

Semester

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

16 responses »

  1. Jepp, jag smygstartar i morgon! Ska besiktiga lilla släpvagnen och göra bankärenden, sen struntar jag i resten och gör semester jag med! Det ska bli sååååååååå skönt! Kramisar och ha en UNDERBAR semester! 🙂

  2. Faktum är att det känns bra att börja semestern mitt i veckan och samma sak gäller ofta när det är dags att börja jobba igen. Men det tänker vi inte på nu;-)

  3. Hur går det med hängmattan, trivs du? 🙂
    Ska iväg och låna en deckare, har svårt att sova just nu och då kan man lika gärna ligga och skrämma upp sig med en deckare. 🙂
    Ha det gott.
    Kram 🙂

  4. Ja, grattis till ledigheten, som sagt! Jaså, laptopen är på reparation? I dessa dagar kan man ju alltid fråga sig om det ö h t är värt att reparera något? I regel är det ju billigare att köpa nytt. Om det inte rör sig om en garantireparation, förstås.
    Have a nice holiday!
    Kram!

Kommentera

