Regnvattnet skvalar från taken…..

Standard

…endast Prudie är vaken.
För att travestera en gammal, känd dikt. Och det är faktiskt så – det regnar förvisso inte nu, men oj vad det har regnat, och skvalat från taken. Och i denna oerhört tidiga morgontimma 😉 klockan är 7:49, är det bara jag som är vaken. Familjen har sommarlov och semester, sova-ända-fram-till-lunch-läge alltså.

Ännu en ensam dag i saltgruvan väntar – mina två kollegor som är på plats hör inte till den sociala delen av befolkningen, så det var lite tyst och segt i går. Men jag fick undan det jag hade tänkt mig och smet hem tidigt på eftermiddagen. I dag kommer det – tack och lov – besök från huvudstaden. Ett mycket pratglatt och socialt besök, som tur är! Vi ska jobba också, men jag ser fram emot att få slänga lite käft med någon som är ungefär lika galen som jag är.

Bäst att jag åker iväg och jobbar lite nu, så ni andra kan få fortsätta att ha semester 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Ja, det är skönt med likasinnade, jag börjar känna mig ”lappsjuk” efter alla sjukdomar, inte kunnat umgås som jag är van med mina vänner.
    Slänga käft har jag dock fått göra, med sönerna, de är mina verbala sparringpartners, guld värda!
    Ha en bra dag i saltgruvan!

  2. Vi kan göra varandra sällskap…..Jag känner också av att de flesta har semester, staden ligger tom när jag går genom den på morgonen. Fast det är mysigt också med det lugn som uppstått.
    Du ska se att sommaren kommer lagom till din semester för hitills har du inte missat något….
    Ha de bra, jag ska tänka på dig i morgon bitti och veta att det finns en till förutom mig själv som är på väg till arbete!
    Kram

  3. Ojoj, det var en hel att ta igen o läsa här, nu när de äntligen har uppdaterat televäxeln så jag kan njuta av mitt bredband. Fin ny sida också!
    Ha det gött! 🙂

  4. Visst är det härligt att slänga käft, svärsonen och jag har en härlig ton emellan oss, det förgyller verkligen tillvaron. Hoppas att du får en trevlig dag imorgon!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

