Om Astrologi

Standard

Det är kul att ha en astrolog bland bloggbekantingarna! Sam Zodiac har lämnat en så härlig kommentar till min långa drapa om gnäll från i torsdags 🙂 Jag måste bara dela med mig:

  Hej, Prudie! Det celesta läget när du kvirrade loss här i torsdags var att transiterande Mars (som står för bl a frustration och allmän irritation och i värsta fall ilska) gick över Månen i ditt 4:e hus i födelsehoroskopet. Mars i 4:e tyder på hög aktivitet i hemmet, kanske rent av gränsande till stress. Då kan man uppleva vissa svårigheter med matsmältningen. Dessutom stod den exakt 150° från Venus, vilket medför att balansen och harmonin störs en aning. Alltså ett utmärkt tillfälle att använda sig av av bloggens viktigare terapeutiska funktioner, d v s gnälla av sig en smula ;) Men Mars knallar på ganska snabbt, så läget borde väl egentligen redan ha förbättrats? Nu står dessutom Mars i exakt trigon med natala Pluto (120°), så nu klarar du vad som helst! Även om taket skulle rasa ned över dig, så ställer du dig upp, borstar av dammet och går oberört vidare! Bra, va? D

Klart att det här med planeterna påverkar oss! Sedan tror jag att det möjligvis kan förhålla sig så att påverkan blir olika stor beroende på hur allmäntillståndet är. Det är ju möjligt att den här planetkombinationen Sam beskriver har inträffat förut, men med tanke på att jag just nu är lite lagom sliten – jag har inte varit något extra ledig sedan höstlovet  och det är klart att allt runt 15:s fyra lägerveckor och avslutande konfirmationshelg har varit lite slitigt, även om det är roligt slit – så kanske planeterna kunde slå igenom mera rejält den här gången? Och det är precis som Sam skriver, läget har förbättrats rejält. Nu hoppas jag ju att inte taket behöver ramla ner över mig 😉 men jag känner mig t ex helt redo att ta itu med ett par ensamma dagar i saltgruvan. Och då menar jag ensamma – det blir jag, dammråttorna och kanske en eller två kollegor, mot normalt trettio…

”Jag mår inte så bra just nu, det kommer inte att vara så för all framtid, men det är så just precis nu och det får jag acceptera” var ett mantra jag jobbade mycket med när jag var sjuk. Och och man då tänker att planeterna har ett litet finger med i spelet så vet man ju en sak – det går över! Läget är inte statiskt, det förändras. Och det är faktiskt en skön tanke att vila i när man är lite låg.

Tack Sam för en klockren kommentar – den väckte mycket tankar och funderingar 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

Kommentera

