Fredagkväll…so far….

Standard

Ja inte har vi varit sysslolösa denna fredag kväll inte…..trots mina farhågor i morse 😉

Lite förberedelser inför morgondagen och komplettering av kylskåpet har vi hunnit med. Dels ska det med lite matsäck i morgon eftersom konfirmationsmiddagen inte är förrän kl 17, dels är det bra om inte kylskåpet är alldeles tomt när vi kommer hem igen.

När jag lagade mat (exakt vad Kärleken sysslade med då vet jag inte, men det var säkert något han bedömde som angeläget just då, en tupplur i soffan eller så…hihi…) sippade jag på ett glas kallt Verdicchio och knaprade på crostini med heta räkor. Jag motade ut Kärleken till grillen, regnvädret till trots, och resultatet av hans vedermödor blev ungefär så här:

Fläskfile

Grillad fläskfilé med färskpotatis, kantarellsås och kokt broccoli – jättegott!

Till dessert slog vi oss lösa på:

Jordgubbar

Jordgubbar och lyxvaniljglass – inte fel alls!

Tja, nu återstår väl bara etc, för att citera Lejonet 😉

Natti, natti alla bloggisar 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Såg riktigt gott ut det där. Nu önskar jag er en trevlig dag imorgon och hoppas att ni har vädret med er!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

