Gnäll

Standard

Eftersom jag är allergisk mot gnäll 🙂 tänker jag inte trötta ut bloggen med betraktelser över natten som gått, min onda hals, min upproriska mage, vädret, datorer som havererar etc osv bla bla bla….

Jag åker till saltgruvan istället och spyr min galla – kollegorna har iaf betalt för att vara där 🙂

Over and out!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Man får gnälla på bloggen! I värsta fall kan läsaren trycka på den lilla pilen uppe till höger och hamna hos någon annan gnällspik!

  2. En SÅN dag! Du har mina varmaste sympatier, kvinna. Men man får vara gnällig ibland, man MÅSTE få vara gnällig ibland. Högt. Då går det fortare över… Jag rekommenderar en god whisky till helgen samt att Kärleken masserar dig tills du blir go och glad igen…

  3. Jag kan bara hålla med, man får gnälla på bloggen! Fast det är ju inte kul, man vill ju ge något annat, men …vad gör man när det är lite så ibland. Det där med trasig bärbar känner jag igen. Jag ska investera i en stationär, för den här har ju halvårscykler!
    Det där med märkliga böcker, känner att du inspirerat mig att ta tag i några av alla dessa som står här i hyllan. Fått en massa märkliga böcker av min gamle granne, den kufiske urmakaren.
    Du inspirera helt enkelt, det kan väl också hamna på en plussida, en dag som denna.

  4. Gnälla bör man………, ja jisses man kan ju inte alltid vara positiv även om man vill *skrattar*!!!!
    Jag återkommer alltid till Alfons Åbergs farmor, hon säger nämnligen ”du måste ha tråkigt ibland för att kunna känna när du har roligt”!!!!! Detta är dagens sanning!!!!
    Ha en riktigt bra dag med eller utan gnäll!!!!
    Kramizzzzz

  5. Skrattar gott när jag läste att du väljer att gnälla hos kollegorna som ändå får betalt.
    Gnäll är ok och mänskligt, du är väl inte stålkvinna heller. Kram

  6. Å fy sjutton, en sådan dag!
    Låt dina kollegor i saltgruvan höra det konstant under dagen. 😉

    Hoppas du mår bättre när du återvänder till hemmets lugna bo!

  7. Jag illar inte gnäll heller men har gnällt på allt och alla. Även här i bloggen… Jag som egentligen är en glad och positiv person. Vad tar det åt mig?
    Kram och krya på dig!

Kommentera

