Inget vidare

Standard

Vaknade till en ”inget-vidare”- dag. Vaknade och vaknade, förresten. Det kan man ju inte göra om man inte har somnat  först. Och det känns som att det inte blev så mycket med den lilla detaljen den här natten. Det har varit nattöppet i sågverket igen….Just nu finns ingen plats att omgruppera till pga renoveringsarbeten och installation av ny dator. Det var bara att vackert ligga kvar. Och sparka, svära, knuffa, kasta kudde….you name it….
När ron äntligen började på att spridas i kroppen var det klippt igen – då var klockan strax före 2 och 17 började på att stöka med ett litet nattmål i köket. Fast först skulle han spela en liten stund, tyst, tyst förvisso, men tillräckligt för att väcka någon som inte somnat till ordentligt än.

Jag var inte pigg, glad och full av arbetslust när väckarklockan ringde. Och inte nog med det – det finns tendenser till rinnsnuva och min hals svider något alldeles kolossalt. Jag har INTE tid att bli sjuk nu, med konfirmation till helgen och allt.

Om man ska se det positiva i tillvaron (och jag brukar ju försöka göra det) så är det ju bra att det inte är så många på plats på jobbet som kan drabbas av mitt dåliga humör 🙂 Och sedan trivs inte granbarkborren i svalt och fuktigt väder, vilket är bra, för det lilla odjuret håller på att förstöra den svenska skogen – all den kunskapen inhämtade jag igår från en skogsägande kollega. Alltid lär man sig nåt!

Med hopp om en dag som fortsätter bättre än den börjat 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Man skulle kunna tro att det var fullmåne inatt med tanke på att alla haft problem med att sova.
    Det kanske kan vara något för kvällen: infinner sig inte sömnen som den ska så in med huggtänderna och ut på stan 😉

  2. Oj, ja det lät inge vidare alls ju :-(Det är jobbigt när man inte kan sova, och man vet att man behöver.Det blir som en ond cirkel till slut….Hoppas dagen inte är allt för jobbig för dig 🙂

  3. Jag har sovit som en klubbad. Men det kan ha att göra med att jag bara sov 2-3 timmar igår natt.
    Hoppas verkligen inte att du också fått den där envetna viruset. Inget roligt!
    Skickar många pigga på dig kramar! 🙂

  4. Här har du ytterligare en medsyster, min lilla prinsessa är vedervärdigt jobbig om nätterna, jag hinner inte somna ordentligt, känner mig överkörd när jag vaknar och vill bara få dagarna att gå så jag får åtminstone ligga ner igen.
    Men det är ju bra, det där med granbarksborren. Och är det inte lustigt, jag tror det är typiskt kvinnligt, vi har inte tid att bli sjuka! Inte tid? Hm…
    Hoppas du får en lugn natt, släng ut sågverket i trädgården, jag har själv sovit i en hängmatta en gång i tiden, när jag delade sovrum med ett sågverk. Det var inte populärt, hos sågverket, men skönt, för mig!
    Kram

  5. Sågverk har vi nog både du och jag. Mitt sågverk är på tjänsteresa igen, så jag sover som en stock. Men på onsdag är han hemma igen. Det gäller att hinna somna först, men det är inte lätt då han somnar så fort han lagt huvudet på kudden.. Ibland sitter jag uppe i flera timmar och väntar på att han ska sluta, men tvingas gå och lägga mig när jag somnar framför tv’n. Kram på dig och hoppas du får sova bättre i natt!

  6. Snarkning verkar vara ett väldigt utbrett problem! Man kanske kunde göra något reservat av något slag till snarkisarna 🙂
    Tur att det inte var fullmåne oxå, för då brukar det gå livat till hemma hos oss – snarkis är ju även varulv….

  7. Grrrr, vi har ju varit bortresta några dagar och då naturligtvis så snarkades det något kopiöst!!!! Vi var ju på 70-årsfest så det blev ju både god mat och dricka och ännu mer snarkas det ju. Jag hade öronproppar + pekfingrar i öronen, sen är det ju inte bara att traska upp och leta efter en annan sovplats när man inte är hemma!!!!! Men nu är vi hemma och märkligt nog så har det varit lugnt på sågfronten, peppar peppar!!!!
    Kramizzzzzz

Kommentera

