Gäsp

Standard

I natt har jag sovit som…..jaa, Filuran….en röd gris, kanske 🙂
Man sover väldigt gott när regnet smattrar utanför fönstret och Kärlekens snarkspray fungerar!

Men jag undrar lite hur 15 har det. Den här veckan är det dags för konfalägrets stora hajk. Övernattning i tält eller vindskydd och vandring med packning. Natten som gick var första natten de skulle sova ute……Nåja, bara 15 har insett att det inte är smart att ge sig ut i tygskor på den här hajken (och det tror jag nästan hon har) så ska det väl inte vara några problem.

Det skulle vara väldigt skönt att krypa tillbaka ner i sängen en stund till – men nej. Dagens plikter kallar. Jag har besök hela dagen och måste vara på hugget. Så det är bäst att jag ser till att jag är det nu.

Over and out.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Röda grisar är fina… Det finns brokiga grisar också… Med grön menar jag envis… Jag är nog lite fläng, för jag sätter färg på känslorna.. Din röda gris kanske är en älskad gris! 😉 Det vore väl inte dumt! Kramis och ha en fin dag!

  2. Även jag har sovit gott men hmmm inte som någon gris. Jag har nog mera legat på molnen och njutit. Det känns så.
    Hoppas att det gått bra för 15 och att det inte blev hajk i tygskor, kan inte vara särskilt bekvämt att när man ska ut och vandra.
    Ha det skönt trots regnet!

  3. Otur att det är sådant väder just när de ska ut på hajk. För även om man kan klä sig vettigt blir allt roligare när solen skiner!
    Ha en bra onsdag!
    Kram

  4. Sova som en röd gris var nytt. 🙂
    Sova som en stock finns en del som säger. Hur sover en stock?
    Ha det gott.
    Kram 🙂

  5. Jo, jag har nog den stora turen att vara en älskad gris 🙂
    Men Sam – Buffel? Jag? Jag har läst lite snabbt och nää…..Men det kommer ett inlägg om det! 🙂

  6. Stackars 15 som skall hajka i regnväder, hon har säkerligen bytt ut tygskorna mot ett par mer passande hi hi.
    Kramizzzz

Kommentera

