Ett underbarn med ett drag av galenskap

Standard

Fick en kul länk av Sam Zodiac  idag. Det hela handlade om hur man är utifrån vilket kinesiskt år man är född i. Sedan kunde man kombinera året med sitt stjärntecken. Och det har jag precis gjort. Och jag fnissar gott och blir samtidigt livrädd 🙂 Hör bara:

”Det är ett ganska riskabelt företag att vara partner eller till och med en tillfällig älskare till en av dessa galningar. De är passionerade och sexiga. Men de har också alltid rätt, har alltid övertaget och är alltid lite tokiga. Det är trevliga tokerier ibland. Men tokigt är det i alla fall. Om man är attraherad av en Buffel/Skorpion så gör man bäst i att tänka två gånger innan man knyter några permanenta band. Buffel/Skorpionen är en lymmel och till på köpet något av en luffare.”

Undrar just om Kärleken hade koll på det den där kalla vinterdagen för 26 år sedan? Jag kan iaf konstatera att Råttan passar ihop med mig – särskilt om den är född i Fiskarnas tecken. Fullträff, alltså 🙂 Dessutom så är ”Buffel/Skorpionen en tillgiven förälder som bevarar bra kommunikation med sina barn långt efter de har lämnat boet.” Ja det är något jag absolut jobbat på, tycker att jag lyckats ganska bra med och verkligen vill hålla kvar!

Och när det gäller mitt yrkesval så förhåller det sig så här: ”Maktyrken är de som lockar Buffel/Skorpionen. Men hans vältalighet kommer också att locka honom eller henne till alla typer av artisteri. Denna person är ett skådespelargeni. Han kan också leda folkmassor till stordåd och till och med till revolution. Han är en aning för galen för att bli betrodd med militära styrkor. Dessutom föredrar han skratt framför aggression.”

Det känns underbart att vara en aning för galen för att bli betrodd med vapen 🙂 Men om man inte ska skjuta på folk kan man ju få dem att skratta ihjäl sig…och spela apa har jag alltid varit bra på 🙂

Det var en kul sida – tack Sam! Läs gärna du också: http://www.monika.nu/horoskop/

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Jag hittar inte länken hos Sam Zodiac… Har inte tid att leta så mycket… 🙂 Men det låter ju spännande.. tyckte du det stämde också??? kramis och ha en fin dag!

Kommentera

