Onsdag

Standard

Dax för sista rycket innan midsommar, då.

Våra tidiga körsbär börjar på att bli röda nu – det är absolut rekord. Första halvan på juli brukar det vara dags att slåss med fåglarna annars. Vilket får mig att undra om det kommer att finnas några midsommarblommor kvar eller om allt är överblommat. Allt är verkligen tidigt i år!

Sista dagen på jobbet den här veckan för min del, således. Jag är ledig i morgon eftersom vi ska hämta 17 i Stockholm och sedan dra vidare norrut för midsommarfirande. Kollegorna börjar på att droppa av på semester nu, själv ska jag hänga i två, eventuellt tre veckor till. Men det känns OK. Jag tycker om att ha sen semester. Det är mycket lättare att komma tillbaka när verksamheten har rullat igång igen, tycker jag.

Utöver det ska jag klippa mig (och då kommer jag att bli ännu gråhårigare eftesom de sista resterna av senaste färgningen kommer att försvinna) – jag ser fram emot en stund hos min 25-åriga tatuerade, piercade frisör. Hon är en härlig tjej – väldigt duktig frisör men också så kul att prata med. Det är klart uppiggande!

Och så mumlade Kärleken något om att det faktiskt är ONSDAG – varvid jag upplyste honom om att jag inte riktigt förstod vari skillnaden bestod just nu. Vi har ju haft FREDAG, LÖRDAG, SÖNDAG, MÅNDAG, TISDAG 😉 Så vi får väl se vad vi kan hitta på. Bäst att passa på kanske, efter helgen har vi ju nattvandraren hemma igen. Ett par dagar iaf….

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Så pass alltså… 🙂

    Visst är det kul att gå till frissan. Alla frisörer verkar så glada till sitt sätt. Rätt personer på rätt yrken mao.

    Ha en skön dag nu.
    Kram 🙂

  2. Körsbär alla redan, det var tidigt det. Men uj så gott det är att äta dessa söta goda bären. Röda och fina eller svarta vilket man nu föredrar.
    Men upp med fågelskrämman redan nu annars blir det mest fågelföda av dem.
    Lyckans dig som har en bra frissa, det är guld värt att ha det.
    Ha en skön dag!

Kommentera

